2014. május 15., csütörtök

Ibara no Ou / King of Thorn

Ezt a filmet régóta meg akartam lesni, de mindig csak tolódott a sorozatok tengere közt, de most eljött az ideje ennek is. Bár a nézése is küszködve indult, mert hogy a VLC Player-em behalt mikor ezt a fálj-t nyitom meg, így nézhettem az általam utált Windows Media Player-rel, amiből nem tudok képet lementeni szóval ennek okán netről szerzett mintaképek lesznek kivételesen és nem Screenshot-olt! Először is leszögezném hogy szerintem ebből inkább egy 10-13 részes animét kellett volna csinálni, mert nagyon tömör volt a vége. Sőt ahogy hallottam nem a legjobb adaptáció mert hogy a mangája más, ugyan nem olvastam, de kíváncsi lennék rá és mivel rövid nem lehetetlen hogy bevállalom. Na most ez a mozifilm elvileg 2009-es, de Japánban csak 2010-ben vetítették, és mivel Japán cucc ez kissé furcsa. Arról nem találok adatokat hogy mennyire lett sikeres, de ha csak a MAL, az IMDB vagy az AniDB pontozásait nézem, ez az anime nagyon alul van értékelve, és akár hogy mozifilm véleményeim szerintem kevés ilyen túlélős anime van, és ami van abban sincs ennyi fordulat mint ebben. Na most az anime szerintem elképesztően ambivalens volt, nem egy helyen, lényegében a lezárásig az volt. Főleg azt véve hogy amivel kezdődött arról sok szó nem volt, és le sem igazán zárták azt a szálat amivel kezdődött, ez pediglen nem volt más mint egy betegség, egy halálos kór, a Medúza kór, aminek a lappangási ideje 3-6 hónap, viszont második stádiumban 12 órán belül halálos, és nincs rá gyógymód. Valahogy így kezdődött az anime, és az első az utcán játszódó képkockáknak is lesz szerepük a végén.


A kór terjedésére találtak ki egy elég "érdekes" gyógymódot, ez pedig az hogy késleltetik az egészet, és 160 embert 100 évre elküldenek aludni, hibernálják a betegeket magyarul. Na most az animében van egy erős Csipkerózsika és Noé bárkája feeling, amit nem is nagyon tagadott a film, többször fel is hozta. És találtam egy hasonlatot is, ez a számítógép volt, ami számomra igaz csak elsőre de olyan Resident Evil-esen jött le. Történetünk itt kezd beindulni egy testvérpárral, Kasumi-val és Shizuku-val, ezen a ponton azt hittem hogy aztán egy karakter dráma lesz a film, pedig nem, mert előre tudtam hogy egy túlélő cucc lesz, de lényegek lényege hogy elég szépen lefestették szerintem a két testvért, nem csak az elején hanem egyes jelenetek alatti flashbackekben is! A 160 "kiválasztott" egy orvosi vizsgálaton esik át, miután el is kezdik az altatást mindenkin. Itt is vannak olyan képkockák amik későbbiekben nagy szerepet kapnak, viszont elsőre nem tudjuk hogy mit jeleneteken, kapásból ilyen a kijutás, amikor is kinyílnak az ajtók, viszont valami megváltozott. Ráadásul kisebb szörnyek támadnak az emberekre. Na most egyik legnagyobb gondom hogy mi az istenért vitték bele az emberi hülyeséget? Itt gondolok a Liftes jelenetre, mert ugye senkinek sem jutna eszébe hogy esetleg hibás a lift és leesnek - ha már semmi nem működött a teremben -.  Igazából Hét túlélőnk van az elején akik ergo a főszereplők, viszont itt kifogok térni a karakterek egyik felére, Katherine Turner-nek az utolsó fél órán kívül semmi érdemlegesre való jelenete nem volt, elég rosszul megírt karakternek éreztem, és a személyisége is csak akkor jött igazán ki. Ron Portman is ilyen volt, ott volt harcolt, és jóval többet szerepelt Katherine-nél még is úgy elhalványult a többiek mellett. Volt egy kisfiú Laisenbach Timothy aki szintén nem szerepelt, viszont egy ideig sejteni lehetett hogy tud valamit és csak a végén derült ki hogy miért, ő egyébként kissé úgy viselte az egészet mintha egy játék lenne

Ezek voltak azok a karakterek akik szerény véleményem szerint rosszul voltak megírva, lejjebb kifejtem a jobban megírt karaktereket is. Túlélőink ugye bent ragadtak a föld alatt és próbáltak kijutni, ám rendesen megnehezítették a dolgukat a tövisek, a madarak és főleg a démongyík-ok. Na most kaptunk egy kevéske magyarázatot a fertózésre és a mutánsokra, de kellően kevés volt szerintem. Mármint kerek lett de amit a fehér hajú ürge elmondott a "tökéletes" alany dolgon kívül teljesen hülyeség volt, és felesleges volt. Igazából ez egy működő sablon lenne, mivel nincs sok túlélő anime, fogni egy célt, valami történést, egy csapat túlélőt akik nem tudják mi történt és szépen a kijutás alatt kiderítik. Ez itt is így volt, minél jobban haladt a film annál több dolog nyert értelmet, persze túlélőink nem maradtak heten, eléggé megfogyatkoztak. Az első egy óra után indult be igazán a dolog, addig a túlélők azt sem tudták hogy annyit aludtak amennyit kellett volna, vagy kevesebbet, vagy jóval többet. De inkább beszélek a végéről, pont ez miatt lett szerint az anime nagyon jó, az utolsó fél óra miatt. Komolyan a kastély tetején játszódó bő fél óra zseniális volt, igazából több szemszögből is be lett mutatva, de komolyan a leges légvégéig nem tudtam eldönteni hogy ezt akkor hallucinál vagy nem!? A lezárás meg jobb nem is lehetett volna, egyszerűen alapjáraton volt benne nem egy csavar, így meg egy szavam sem lehetett volna. Az emberi hülyeségen és a pár gyengébb karin kívül egy dolog miatt vagyok kicsit csalódott, az pedig a vírusról szóló főszállal semmit sem kezdtek, mert egy teljesen különálló történet volt tőle, holott az első 15 perc semmi másról nem szólt csak a vírus bemutatásáról! A jobb karakterek terén ott volt Kasumi, aki az egész történet szó szerinti középpontja volt, ott volt Marco Owen aki a túlélő csapat lelke volt, a badass figura aki kijuttatta őket - Mondjuk azt nem értettem hogy miért játszotta el a film 20x hogy nem lehet a keresztnevén szólítani -, és Peter akivel pedig kezdték megmagyarázni a történteket! 

A gyengébben megírt karakterekkel sem volt igazán gondom, mert egyben jó társaság volt, nagyjából összetartó, csak akiket felül írtam egy-egy jelenetes karakterek voltak nem több. Be kell valljam, véres anime volt, jó túlélő cuccos és a kisebb hibáin kívül nekem nagyon tetszett. A Grafikára nagyon nem lehet panasz, 2009-es szint megvan, bár azért meglátszik hogy néhol bizony kevés volt a költségvetés, nem egy jelenetnél voltak láthatóan CGI-s emberi arcok, viszont a többi baromi jól nézett ki, a környezet a szörnyek, és úgy egybe is. Összességében én ajánlom azoknak akik szeretik a túlélő animéket, viszont figyeljetek oda főleg az utolsó fél órába mert bizony lesz nem egy jelenet ahol lehetséges hogy kérdezitek magatoktól: akkor ez hogy is volt, mi történt? Apropó, nem tudom ki a szerzője az anime alatt futó OST-nek, de valami kegyetlen jó lett szerintem! Én megadom neki a gyengébb 8/10-et, sok kis és egy nagy hibája ellenére szerintem egy jó film volt megérte, ha nem ijedtek meg egy kis mészárlástól és szeretitek a csavarokat próbáljátok be!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése