2014. május 11., vasárnap

Juuni Kokuki - The Twelve Kingdom, Avagy a valaha készült legjobb Fantasy anime!



Nos Sziasztok, mivel előző posztomban írtam hogy a hónapom elég zsúfolt lesz, és ne számítsatok sok véleményre, mivel időm sem lesz animét nézni, mivel van egy szabad órám ezért úgy döntöttem hogy egyik kedvenc animémről összedobok egy Rework véleményt. Anno AnimeAddicts-ra írtam, de most kissé átfogalmazom, és megformázom, és kijavítgatom. De legnagyobb részt azért írom, mert kevés magyar animés ismeri, nincs egyedi fantasy mostanság, és szeretném hogy ha ezen remekművet megismernétek! Na most nem tagadom hogy valószínűleg, ez az anime a valaha készült nem az egyik hanem "A" legjobban megalkotott Fantasy anime amit valaha csináltak. Junchi kollégát azóta is imádom hogy anno felkeltette a figyelmemet eme gyöngyszemre. Mikor az eredeti kritikát írtam bevallom jóval kevesebb tehetséget éreztem magamban az íráshoz, mint most, ez látszik is hiszen az eredeti szöveg ami kint díszeleg az AnimeAddicts-on tele van helyesírási hibával. Akkor még nem gondoltam komolyan a vélemény írogatást, most már viszont igen, ez szerintem az elmúlt jó pár hónapban aki követett észrevette, meg azt is hogy van egy stílusom, és minden kisebb hibára figyelek. Egyébként ez az utolsó előtt olyan anime amire én Maximális pontozást adtam, ez volt körülbelül hozzávetőlegesen 346 napja, tehát majdnem egy éve. Ez után csak a Haibane Renmei kapott tőlem Maximális pontozást, de annak is már jó ideje! Mielőtt elkezdtem a Juuni Kokuki-t, pont másfél hónappal előtte néztem meg egy másik fantasy animét, a Seirei no Moribito-t amire szintén Maximális pontot adtam. De a két anime merőben más még ha alapjában fantasy is mint a kettő, a Seirei egy lassú és több epizodikus részt lejátszó sorozat volt, a Juuni Kokuki meg egy világot alapított. Azért is nevezem "A" legjobb fantasynak, mert valami kegyetlenül durván kimagaslik  a többi fantasy közül.

A történetünknek csak két igazi főszereplője van, az animében legalább is (ezt lejjebb kifejtem hogy mire gondolok) az egyik Nakajima Youko. Az ő iskolájában kezdődnek az események megjelenik egy fura szerzet, akit Keiki-nek hívnak, és el akarja vinni Youko-t. Az egész történet egyébként egy másik világban játszódik, ha úgy tetszik egy paralel world-ben, amit alapjában sablon elemnek neveznék mai szemmel, ha nem lenne valami eszméletlenül jól kidolgozva minden. Megérkezésükkor még két barátja is vele van, de ők nem maradnak sokáig főszereplők. Mint az anime angol címe is mutatja The Twelve Kingdoms, azaz magyarul valahogy úgy hangozna: "A Tizenkét Királyság". Mint kiderül Youko a Tizenkettő közül az egyik királyságnak a királynője lett, mivel Keiki megválasztotta őt. De az igazi bonyodalmak csak itt kezdődtek, és igen ezen a választásos ponton lehet mondani hogy a Magi c. anime/manga elég nagy Ihletet merített a Juuni Kokuki ezen ötletből. 10-15 részes arcokból áll ugyan az anime még is kerek egésznek is lehet tekinteni meg világilag félbe hagyottnak. Utána néztem, és igazából ez a Negyven Öt rész csak a Novel-nek körülbelül az 1/5-e volt. (Ezért van csak két igazi főszereplőnk!) Pont ezen okból nem értem hogy egy ilyen mesteri animénél miért nem kap folytatást, még így 10 év távlatából is akár! A pár tíz részes arcokat elmondtam, de azt nem hogy egy kivételével mindegyik hihetetlenül jó történetet dolgoz fel! Egytől, egyig! De még a gyengébb is egy 9 pontot megért. Ahogy egyre jobban ismerkedtünk meg a világgal, úgy lett egyre érdekesebb és végtelenségig kidolgozottabb az anime. Lényegében annak a világnak nagyon más szabályai voltak mint a miénknek, és nem csak magának a világnak hanem külön az országok is a királyaiktól függtek! (Egyébként olyan középkori fantasy világot képzeljetek el.) 

Embereknek is más volt a felfogásuk, és természetesen a különböző antropomorfizmus lények sem hiányozhattak, ahogy azon érdekes szabályok sem hogy például az emberek nem születnek, vagy például a királyság a király mivoltától függ, és a királyok az "mennyek" kiválasztottai, a Kirin-ek által! A Kirin-ek és a Királyok kapcsolatát is jól le tudták tükrözni, főleg En királya és Enki volt hatalmas, de Youko és Keiki sem panaszkodhatott! Meg ismerkedhettünk még pár Kirin-el és Király-al/Királynő-vel de leginkább Youko és Keiki valamint En Királya és Enki adták a történet nagy részét, és a benne lévő magyarázatokat is. Nem csak egy királyságról szólt, elég sok helyen megfordult az anime, sok szereplővel, valaki segítette a történetet valaki nem. De például egyik legjobb szálban azt követhettük végig ahogy Három lány egy úton halad, egy cél felé, de mindegyik más országból és más rangból indul. Egyébként hihetetlenül elgondolkodtató volt a három lány szála, nagyon sok olyan dolog volt benne ami utalás volt ugyan de érteni lehetett és baromira elgondolkodtató volt. Apropó amellett hogy ilyen zseniálisan kidolgozott világa volt és hogy ennyire érdekfeszítő történetívek voltak, ezen felül harcok is voltak benne normális keretek között és a szálak mind politikailag és mind érzelmileg is a toppon voltak. De a pontot arra a bizonyos i betűre egy dolog tette fel: Youko! Hogy pontosítsak Youko-nak a személyisége, esküszöm, hogy én máig ezzel a lassan 700 befejezett anime sorozattal nem láttam olyan szépen megírt személyiség fejlődést mint Youko-é volt, ezért is nálam az ő helye Lelouch, Haseo és Guts mellett elmozdíthatatlan. Számomra jelenleg ez az a négy karakter aki példakép!
Természetesen fanart! Update, sajnos a másik kép linkje halott!

Grafikailag szép volt, ahhoz képest hogy egy lassan 12 éves anime jó volt, én egyébként anno egy 1080p-s BD ripet néztem amin kifogásolhatatlan grafika volt! E mellé a zenék is hozzátették a magukét, és az egyveleg amit alkot egy mestermű mindenféle képen! Tehát lényegében ezt az animét mindenkinek ajánlom aki egy kicsit is szereti a fantasy animéket, higgyétek el ebben az animében nem fogtok csalódni, a Berserk mellett talán ez az egy anime amiben bízok hogy jönni fog folytatása, mert az biztos hogy sokkal jobban megérdemelne egy folytatást mint akár milyen mai anime. Ez az anime egy valóságos Mestermű! Látni KELL kategória! 10/10 Még így egy év távlatából is pontosan emlékszem rá, és szó szerint görcsbe rándul a hasam, ha csak rágondolok, mivel annyira egyedi és kidolgozott volt, hogy nagyon kevés hasonló anime van.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése