2014. január 4., szombat

Coppelion


Sziasztok, húú idén már másodszor jelentkezek, sőt nem sokára harmadszor és negyedszer éssss ötödször is fogok majd, most amiről írok az a Coppelion című tavaly őszi szezonos "remekmű", tehát most nem rég ért véget szezonálisan is. Az anime mangájáról sokat hallottam, és általában pozitívakat így meglepetésként ért hogy az animéje a közelében sem volt a hallottaknak, sőt egy hatalmas csalódás lett. Éppen csak hogy lemaradt a best of-on a csalódások címéről. Mindenképp sokat elárul hogy a Coppelion Animéjét úgy tudom ez előtt már kétszer 2011-ben és előtte 2010-ben is berendelték, sőt ha jól tudom a 2011-es nyári anichartos képen helyet is kapott. Szóval igen több évük volt rá de csak ennyit tudtak belőle kihozni. Eléggé vártam az animéjét pedig bejelentése óta, jobban mondva a biztos bejelentése óta, viszont a Trailerek nem hogy meggyőztek hanem kissé taszítottak engem, nem tudom miért van így, nem szoktam trailerek alapján ítélni, most sem tettem és így bele is kezdtem. Mit lehetne mondani, hát kezdjük az anime pozitívumánál, a világa volt talán a legjobb dolog az egész animében. STALKER-t és METRO 2033-at idéző hangulata volt az egész cuccosnak az elején, elég erősen éreztem a bűzölgő és rothadó csernobili mutánskutyák szagát. (Utóbbi mondat célzás arra hogy régen nagyon szerettem a STALKER szériát.) Annyit még hozzá fűznék a gyengébbek kedvéért hogy a Metro és a STALKER is egy PC-s játék sorozat, ami hasonló környezetben játszódik. STALKER Csernobil-ban az atomkatasztrófa után, míg a Metro egy alternatív Moszkvai jövőben. Az animénk KB ennek a kettőnek a kombója volt, a jövőbeli Tokyo amit atomkatasztrófa ért.




Nem árulok el nagy spoilert, mivel az első kábé 5percben kiderül az animében, hogy a főszereplőinket is úgy hívták mint ami az anime címe. Ők lényegében immúnisak a sugárzásra és mentőcsapatként (-bábként) használták mentésre harca egyébre. Maga a story nem volt rossz, nem nyűgözött le elmentem mindegyik szál, viszont van valami ami nekem nagyon böki a csőröm, és nem igazán tudok ez mellett elmenni. Ez pedig az hogy ez ez anime majdnem remekül játszott a drámai részekkel, még is totálra elkúrták őket, állandóan vagy poénokkal vagy valami ordenáré hülyeséggel. Apropó, poénokkal tele volt az anime, ne kérdezzétek minek.. én ezt az animét alapjáraton egy adventure-military-shounen-drama genrére lőném be. Minek kellettek ide poénokkal elcseszett jelenetek nem értem. De akkor még arról nem is beszéltünk hogy Ozu Shion és Ozu Kanon behozásával az egész anime visszaesett egy kábé shounen fightá, a rosszabbik fajtából. Story vér egyszerű volt, még is azért sokoldalú viszont kivételesen olyan sokat nem írnák róla, igazából amit próbált végigvinni azt sikerült, ha csak a story oldalát nézem. Ha viszont a többit akkor nagyon nem. Ozu Shion és Ozu Kanon személyisége a végén miért vett egy 180 fokos fordulatot? Naruse Ibara miért is bocsájtott meg Ozu Shion-nak és Ozu Kanon-nak, hisze előtte még ott sírt stb!? Igazából maradtak így is lyukak rendesen a mellékszálakban. Azt is megemlíteném hogy nagyon sokszor hallottuk azt hogy Naruse egy elnök volt ergo, egy osztályelnök, ami elég ködös maradt mivel sokat nem tudtunk meg a Coppelionokról, pedig ez a fele is elég érdekes lett volna.



Karakterek sem voltak igazán a toppon, már a leges legelső részből kiderült hogy Fukusaka Aoi és Nomura Taeko rohadt idegesítő karakterek lesznek. Ibara sem volt egy igazi egyéniség de a két nyávogógéphez képest piskóta volt. Naruse Ibara mint említettem a legjobb főszereplő lett, ennek ellenére nem igazán szerettem meg, viszont amiért nem tudok rá haragudni hogy ő volt a legkevésbé sablonos karakter az egész animében. Ja és hogy ez miért is teljesítmény? Azért mert ebben az animében a mellékszereplők 95%-a full sablonos volt, és nem viccelek, nulla eredetiség bennük. Kezdve a badass tábornoktól, a nagyon törődő apán át egészen a szuperképességekkel rendelkező Coppelionokig. Opening-Ending párossal nem volt bajom, grafika viszont felemás lett. Karakterekben főleg, a hátterek szerintem nagyon szépek lettek, de a többi maximum egy közepes, mint maga az anime is nálam. Szóval végítélet: 5/10 jóindulattal.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése