2014. január 5., vasárnap

Gekijouban Gintama: Kanketsu-hen - Yorozuya yo Eien Nare


Gintama, egy cím amit kis túlzással minden komolyabb animés ismer, egy cím mely több mint egy egyszerű shounen, egy cím amely olyat bírt alkotni amit előtte egy anime sem, és egy cím ami mind shounen mind dráma és mind comedy is nagyon magasan megállja a helyét. Az angol címe a mozifilmnek Gintama Movie 2: The Final Chapter - Be Forever Yorozuya lett, amihez annyit fűznék hogy elvileg a címe ellenére nem az utolsó fejezete, SR-en azt írják:"A cím ne tévesszen meg senkit, az anime még folytatódni fog. Lehet hogy még idén." Ennek kimondottan örülnék, mivel szerintem egy javuló formát mutat a Gintama ha úgy egybe nézem, első évad 200 valamennyi része elment, jó volt de nem váltotta meg szerintem a világot, először csak a harci részeket néztem meg és shounenként próbáltam belőni, utána ledaráltam az egészet. Tény hogy shounen fightnak nem lehetne nevezni hiszen erősen a trollkodásra épül az anime. De visszatérve a javuló "formára" a második évada baromi jó volt, hatalmas részekkel hatalmas paródiákkan és egy-egy rohadt nagy csatával, nem mellesleg jó storyval. Aztán a Harmadik - Gintamához képest Mini évad- csak 13 részes lett, igazából nagyon jó volt viszont számomra egy nagy hibája volt, hogy hiányoztak azok a bizonyos egy-egy olykor több részes random trollkodások. Nem nevezném hibának annyira, mert a története jó volt ott is, és közben is voltak poénok dögivel. Végül most itt vagyunk a Kanketsu-hen-nél, és erre a mozira bármit lehet mondani, bármit, de azt nem hogy rossz volt.


Ez volt az utóbbi idők legjobb shounen MOZIFILMJE! Nem viccelek mind történetben, mind humorban, mind drámában, mind harcban magasról GYALÁZTA az ÖSSZES shounen Mozifilmet az utóbbi 4-5 évből. Meg úgy általában is, annak ellenére hogy a történet kezdete maga egy paralell word (amibe ha nagyon bele akarok kötni kissé sablon), még is olyan rohadt jól össze volt rakva hogy hihetetlen, minden karakternek megvolt az A-és B-pontja(spoiler nélkül csak így bírok fogalmazni). Sőt azt is kell mondanom hogy az utóbbi négy-öt évben hasonlóan jó storyval rendelkező mozifilmet sem nagyon láttam. Illetve egyet kivéve az a Suzumiya Haruhi no Shoushitsu, azaz a Suzumiya Haruhi mozifilmje volt, ami kábé hasonló minőséggel volt összerakva, csak az egy teljesen más kategória. Azért azt meg kell mondanom hogy a Steins;Gate mozit még mindig nem láttam, illetve az Ano Hana-nak és a Madoka 3. mozinak, a Captain Harlock mozinak és legvégül a Sakasama no Patema-nak a BD-jére várunk, ezektől lehet még kisebb-nagyobb elvárásom/elvárásunk. Esetleg a Hunter x Hunter (2011) új mozifilmje hozhat felüdülést, bár azért az első mozifilmje elég gyengére sikerélt (már Hunter x Hunter Szinten), szóval annyira nem várok el tőle sokat. One Piece Z Mozi csalódás lett számomra, Fairy Tail mozija sem lett a legjobb, Naruto Mozifilmje (ahhoz képest hogy original rendezői cuccos volt) elég gyenge lett, pedig mind 3 csúnyán jó pontokat kapott, ehhez képest nekem egyik sem jött be, sőt FT-Naruto Gekijouban még a sorozatainál is sokkal gyengébb volt.



Na de nagyon eltértünk a lényegtől, már a film elején egy olyan dologgal kezdünk ami egyfelől tanulság, másfelől majdnem agyfaszt kaptam Gintoki-tól (mikor a kameráshoz beszél 5percen át), sőt kicsit untatott is mert sokáig tartott az a monológ és a többi anti kalóz herce-hurca. Talán ez az össz amit negatívumként fel tudok hozni a mozifilm kapcsán. Ennek ellenére mikor beindult az anime, azt kellett mondanom hogy Not Bad, sőt nagyon is jó volt, főleg onnantól ahol Kagura és Shinpachi felbukkant. Storyja mint mondtam remek volt nem csak shounen mércével, volt itt minden, harc, időutazás, trollkodás és nem mellékesen hihetetlen jó hangulat. Nem igazán tudnék spoiler mentesen írni szóval csak annyit mondanák hogy ezt a mozifilmet minden shounen vagy komédia kedvelőnek KÖTELEZŐ jelleggel ajánlom. Grafikailag fejlődést vettem észre a Harmadik évadhoz képest, bár nem csodálom, gondolom jóval nagyon volt a keret egy mozifilmre mint egy anime sorozatra, nem olvastam ennek pontosan utána de ebben szinte 100%ig biztos vagyok. Személy szerint egy nagyon erős 9/10-et adok neki, és még egyszer hangsúlyozom, ezt a mozifilmet látni kell!

Végezetül mivel láttam egy elég jó ötletet összefoglalom így is az animét (örülnél kommentben - vagy pm-ben skypen/aa-n leírnátok hogy jó ötlet/tetszik-e?)

Pro: 
- Remek story
- Nagyon ütős poénok
- Kevés de annál pörgősebb harcjelenetek
- Drámai faktor mesteri belekeverése
- Nagyon odavágós főszereplő Trió (bár ezt eddig is tudtuk)
- Végig remek hangulat

Kontra:
- Egy-két kisebb időhúzás
- Kimaradt mellékszereplők
- Sajnos (szerintem) rövid lett

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése