2014. január 22., szerda

Devilman Lady


Elkezdtem a Horror/Sci-Fi/Fantasy marathon-t, és elértem az első állomás végéhez ami a Devilman Lady lett. (Ez nem azt jelenti hogy csak ebből a kombóbol nézek, mivel jött nekem egy olyan régi anime felirata amit 2éve meg akartam nézni, ez nem más mint a YumePati) Igazából ezt a Devilman Lady-t olyan Horror-Thriller-Seinen genrére lőném be sac/kb. Meg kell hogy mondjam csalódást okozott számomra, összességében jobbat vártam, jobb storyt, jobb karaktereket, de úgy stílusban is teljesen más horror-t vártam tőle ami lett. Az eleje már szerintem elég gyors volt, kár volt elsietni, ráadásul a történet kezdete szerintem egy orbitális hülyeség, de aki látta ezt mindenki döntse el maga. De még ha nem tartanám annak akkor is volt ebben a történetben nem egy buktató de ezt majd lejjebb. Sajnos az első körülbelül 18 rész elment úgy hogy szinte alig volt szó a főszálról, igazából talán 3-4 olyan rész(töredék) volt amit a főszálhoz lehetne venni, a többi kb random vadászós story volt. Ami akkor nem lett volna baj ha ezek a storyk jók lettek volna, de nem lettek. Csúnya önismétlésbe kezdett az anime, majdnem minden ilyen random szál ugyan az lett, csak az ember meg a szörny volt más. Ez innen ismeri a főszereplőt ez onnan, lényegében mindenki tudott mindent a főhősünkről csak a főhősünk nem tudott szinte soha semmit sem az adott karakterről. Nagyjából ez ment 18 teljes részen át, persze volt 1-2 mellék szál ami más lett.



De ez sem a teljes igazság, mert voltak még mellékszálak is, ezek főleg ilyen nagyon lassan haladó szálak voltak amikben ki-ki derült valami részenként. (Itt gondolok például a vonatbalesetes csávóra.)  Még itt az elején viszont volt egy egész érdekes "mellékszál" szerű dolog ami ugyan kapcsolódott a főszálhoz viszont mégsem nevezném annak. Ez Jun és Asuka egymáshoz való viszonyulása volt, már itt lehetett látni hogy Asuka nem éppen a legkedvesebb ember. 18.ik rész után az anime felvonultatta végre a főszálat, ami messze jobb lett mint addig bármi amit feltudott mutatni. Maga a történet alapja, mint írtam felljebb szerintem bugyuta, viszont ehhez képest remekül megoldották a végén az utolsó 6-8 részt. Itt is gyorsan ment a történet és jukas volt még mindig. (Itt jött az hogy a főszálat baromira elsiették, pedig akár lehetett volna ez az első pár és utolsó pár rész is az anime, akkor is egy kerek storyt kaptunk volna, kevesebb mellékvágánnyal.) Rengeteg fordulat volt, egy olyan kicsit oldschool-os történet, mivel elég "beépített ügynök" szaga volt a végének. (Természetesen csak jelképesen de nem akarok spoilerezni.) Tényleg volt itt vagy 10-15 olyan fordulat amitől remek lett volna az anime. Na meg tényleg ha ezt így lehozzák kerek storyként meg sem szólalok és valószínűleg instant megy gondolkodás nélkül a 7-8 pont, mivel történetileg annyit ért.

DE volt egy nagy buktatója az egész cuccosnak sajnos. Ez pedig benne volt a főszál egyik részében. Nem spoilerezem le, de így semmi értelme sincs az elejének, és az egész számomra erőltetettnek tűnik. Pedig közbe ez is egy meglepő dolog volt, még is belegondolva erőltetett lett. De ami legfontosabb, a legvége engem untatott. Történetileg mikor kiderült minden, kb szerintem mindenki kitalálta hogy mi lesz. Nem kellett hozzá zseninek lenne hogy hogyfogják lezárni. Kiszámítható volt a vége magyarul. Jun mint a főhősnő hozta amit el lehetett várni, adott egy elgondolkodtató szálat az érzelmei miatt, illetve sok olyan kisebb dolgot amire lehet azt mondani hogy tényleg egy emberi karakter maradt, még a végén is. Asuka kábé a teljes ellentéte volt. Nem egy meglepetést az animében ő hozott, nem egy galibát ő okozott, sőt nélküle kábé anime sem lett volna. (Ez volt pl nekem az egyik furcsa hiba.) Opening-Ending páros fantasztikus lett, nagyon adta a 80-90es évek old-school horror hangulatát. Illetve a grafika is, ami nem lett a legszebb viszont egy majdnem 15 évvel ezelőtt készült animéhez képest jó lett. Főleg tetszett a grafika Darkos és naturalista ábrázolása. Részemről viszont csak egy 6/10-et érdemel.!

Pro: 
- Egész jó történet
- Remek fordulatos
- Remek főszereplők

Kontra: 
- Gyenge kezdés
- Idegesítő hibák 
- Rém béna "epizodikus" szálak
- Sok olyan karakter akinek sok szerepe nem volt

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése