2014. január 2., csütörtök

Galilei Donna



Üdvözlet itt már 2014-ben, tudom hogy azt ígértem hogy a Devilman Lady lesz a 2014-es első poszt de hazudtam, illetve hát elfelejtettem hogy azzal hogy beérem a karácsonyi lemaradást a szezonálisan befejeződött animéket is, így róluk írnom kell. Egyébként nincs sok őszi befejezettem két-három lesz pár napon belül, viszont legalább NYOLC (igen 8) olyan animém van ami LeftOver, tehát kétszezonos és nem fejeződik be csak a téli szezon végén. Ha ez még nem lett volna elég azt is sikeresen elfelejtettem hogy a Devilman Lady előtt még belekezdtem a Kiba-ba szóval az prioritásban van. Na de most remélem így másodikára mindenki kijózanodott (már aki nem került korházba), úgy hogy jöjjön a Galilei Donna. Megmondva a frankót teljesen másra számítottam, szezon előtt azt hallottam róla hogy nyomozós anime lesz, de ez kb foltokban sem volt nyomozós. Egy nagyon egyszerű storyra épült az anime, amiből kábé első két részben semmit nem értettünk, és elég zavaros volt, kezdve az unbalanced világtól a Prison Break-et játszó szépfiún át az egész "Galileo Tesoro" mizériáig. Ha nagyon röviden akarok fogalmazni egy barátom szavaival élve: Azt hitted hogy mi van, aztán mégse. Körülbelül ez a mondat tökéletesen lefesti az egész animét, amikor lapos lesz van egy-egy jó pillanata de utána szinte azonnal fokokkal visszaesik mind a hangulat mind a történet. Maga a főszál a "Galileo Tesoro" volt, de voltak mellékszálak amik baromi kidolgozatlanok voltak, megjegyezném, nem mintha olyan kidolgozott lett volna a főszál, szóval egyenlőre sok jót nem tudok elmondani, illetve majd lejjebb.


Mellékszálak közül volt a világ dolgai, aminek úgy magyarán semmi értelme nem volt, ahogy a végét látva az egész animének sem sok. Volt egy aránylag jónak tűnő világ ami ilyen steampunk/sci-fi féle elemeket halmoz fel sorra, de mivel semmi lényege és el sem magyaráznak csak egyetlen kis alap dolgot, ezért inkább kezd zavaró lenni a világ. Az egyetlen normális szál az animében Roberto-é az ergo egyik fő gonoszé volt, nála is csak a múltképe tetszett, igazából a mondanivalója a múltképének nagyon ott volt és nagyon nagyot ütött: Jó tett helyébe szart se várj, ha kell mindenki kéreget, ha segítség kell meg lese szar. Random részek előre haladásával eléggé elfeledkeztek jó pár elég fontosnak bemutatott karakterről/karakterekről, például anyuci és apuci karakteréről, vagy a magát kissé macsónak mutató páva kalózról. Ez utóbbinak körülbelül úgy három jelenete volt egész animében pedig nagyon bemutatták az elején. Random szálak hol jók lettek hol gyengék, és ezek a random szálak mentek a Harmadik és a Nyolcadik rész között végig, tehát majdnem a fél animét tette ki ez. Aztán a végén jött egy dolog ami meglepett, azt hittem hogy az egész anime laposan ér véget valamivel elhúznak három részt, még is olyan szinten meglepett ezzel a történéssel hogy hihetetlen. Nem mondom hogy egy zseniálisan egyedi ötlet de nekem bejött. Főleg egy dolog miatt ami viszont két élű kard volt, mivel sok kérdést hagyott maga után, ez pedig az a paradoxon volt amit Hozuki és Galileo "csinált" a hallal, aki látta szerintem érti itt mire is gondolok pontosan, nem szívesen spoilerezném le. Utolsó rész aztán egész pofás lezárás lett, vagyis lett volna ha a legvége nem kúrta volna el kb az egész animét. A bírósági rész nekem bejött, kis fejtörő, plusz érdekesség, ha már úgy alapjáraton elmaradt a dolog. Az tény hogy elég gyorsan túl voltak a tárgyaláson és nagyon erőltette az anime a továbbhaladást.


Ha valaki megkérdezné lehetett volna jobban adaptálni, és akkor még a random szálak is jobbak lehetettek volna, karaktereket is jobban megismertük volna, így elég tömör volt egy 11részbe sűríttve. Karakterek közül Hozuki volt ugyebár a legfiatalabb testvér, és az anime háát mondjuk úgy hogy legfurcsább karaktere. Elég durva hogy egy kábé 12 év körüli kislányt úgy állítanak be mint egy atomfizikust, annyi különbséggel hogy technikai zseni a gyerek. Rá lehet menni meg valakinek kell annak lennie, ha már van ebben egy lényege a sorozatnak, de miért a legfiatalabb az? Mert ha az egyetemista nővérke az furcsának tartom egy kicsit és ennyi, de így elég erőltetettnek és sablonosnak. Hazuki és Kozuki két ellentét volt, a realista és a pesszimista stílusban is eltértek szerintem gondolkodásban is, amúgy Hazuki mindig valami értelmes megoldást keresett (ami nagyon tetszett egyébként nekem), addig Kozuki állandóan elmenekült a problémák elől. Volt egy Anna nevű kísérő karakterünk aki a végén nagyon eltűnt. Úgy egyébként a lezárása tényleg teljesen tönkretette az animét, így körülbelül semmi értelme volt, egy max közepes történet még josei kategórián bellül is. Opening és Ending párosok nekem tetszettek ugyan elsőre, aztán többszöri hallgatásra már nem annyira de ez a legkevesebb. Grafika rendben volt, nem volt semmi rendkívüli de szép volt aránylag, bár a karakter desing túl kawai lett szerintem. Részemről egy 6/10 és még egyszer mondom ez az anime elhitette veled hogy "Azt hitted mivan, aztán mégse." Elég hullámzó teljesítményt mutatott sajnos. Ma vagy Holnap vagy legkésőbb holnapután jelentkezni fogok a Freezing Vibration-nal, az Unbreakable Machine Doll-al és a Coppelion-nal.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése