2013. december 30., hétfő

Best of 2013: Part V - Animes.



Elérkeztünk a Best of 2013 utolsó részéhez, amit azzal kezdenék hogy minden kedves olvasómnak boldog új évet kívánok, mivel nagy valószínű hogy csak jövőre lesz a következő iromány. Most a karácsonyi ünnepek miatt nagyon leálltam,(család stb..) a Galilei Donna és a Freezing Vibration is véget ért úgy hogy majd megkel néznem és írnom kell róluk, illetve lesznek még befejezett animék de kb 20-25 részes lemaradásom van csak az őszi szezonos animéknél. Tudom hogy 30.án reggelre ígértem de most van időm, holnap éjfélkor meg szilveszter, nem is biztos hogy kész lesz. Viszont ha már így belekezdtem a Best of előtt leírom azokat a téli szezonos animéket amit biztos nézek (ha lesz rá fordító, amit nagyon remélek!). A Biztosak: 
 D-Frag! ; 
 Mahou Sensou ; 
Nisekoi ; 
 Nourin ;
 Noragami ;
 Nobunagun ;
Strange+ ; 
 és a Lehetek pedig: Wake Up, Girls! ;
 (Mindegyik név egy linket jelöl egyébként, megnézhetitek műfajilag mi-mi lesz.)
Szóval ahogy látjátok jövőre is lesznek animék nem is kevés, én kapásból egy ALL-IN-al indíttok szinte, azt majd meglátjuk hogy esik vagy nem a szezon színvonala! De most jöjjön a mostani lényeg!

Az év legjobb Három legjobb animéje:
3: Suisei no Gargantia

Itt inkább az a meglepőbb hogy a harmadik helyre is egy általam 7 pontra értékelt animét kell hogy berakjak, ez elmond mindent az egész évről, igaz vannak olyanok amit még nem láttam, például a Monogatari Second-nak megvárom a BD-jét, sőt jövő év elején Három mozifilmet is megfogok nézni egymás után (Gintama Movie; Hanasaku Iroha Movie; Steins Gate Movie). Az tény hogy egy más díjat is kap a Gargantia de azt majd lejjebb. Egy jó világ rossz kivitelezése volt ez az anime!

2: Berserk: Ougon Jidaihen III - Kourin

Igen, egy remek sorozat remek mozi adaptálása lett szerintem, bár még mindig legjobban a folytatásra fáj a fogam, oly annyira hogy elhatároztam újévi fogadalma az animés önmagamnak az lesz hogy nekik kezdek a Berserk mangának még akkor is ha angolul kell több száz fejezetet olvasnom. Én tényleg csak azt nem értem hogy miért éppen a legjobb animéknek nem adnak folytatást, miért csak a shouneneknek jár?

1: Danganronpa: The Animation

Mondhat aki amit akar az év animéje lett, gyors adaptálás és rakat hiba ellenére. Ez is kicsit gáz hogy (ugyan mint említettem nem láttam mindent) de egy 8 pontos kapja az első helyet. Ámbár eredetileg a HighSchool DxD New kapta volna, viszont úgy döntöttem Ecchi nem kerül fel.

Az legjobb hangulatú animéje:
Stella Jogakuin Koutouka C3-bu

Nem is olyan rég írtam róla remek hangulatú anime lett hibái ellenére, tudjátok én nem vagyok az aki behódol annak hogy valaki valamit leszaroz és követem, ami tetszik szeretem ami nem azt meg ócsárolom, ez a helyzet. De kb mindenki aki 1-2 jobb majd 1-2 rosszabb hangvételű kritikámat elolvasta ez le fog esni neki. 


Az év legrosszabb animéje:
Blood Lad

Idióta és bugyuta shounen maszlag gagyi történettel és iszonyat lapos poénokkal, inkább volt vérciki mint jó. Pedig ódákat hallottam a mangájáról fel volt hypolva, ehhez képest az anime az valami Borz Alom lett! Az év legroszabja díjat jogosan kapja.

Az év legnagyobb Három Nagy csalódása:
3: Hataraku Maou-Sama!

Sokkal jobb animének indult mintsem ami lett belőle, komolyan 1-2 részen el lehetett nevetni de olyan vér komolyan vette magát hogy nagyon elcseszte a minőséget, történetre is egy aránylag jó dolgot tudtak volna kihozni, poénra sem volt rossz, de kettő az egyben elég gyér volt, így itt a helye!

2: Yahari Ore no Seishun Love Comedy wa Machigatteiru.

Ezt sem mondanám rossz animének, de mindenképpen csalódás lett sajnos. A téma amit feldolgoz baromi jó, és a történet is 1-2 sablont eltekintve tűrhető, a nagyobb bajom nekem azzal volt hogy tényleg amire rá feküdhettek volna, szóval magára a témájára nagy ívben szartak, pedig szerintem ez a társadalmi réteges dolog nagyon jó ötlet egy ilyen animében.

1: Shingeki no Kyojin

Nem hallom? Igen-igen kezdhettek fújolni, pedig eme "nagyszarű"(direkt írtam így) anime is ittvan amit én az agyon hypolás ellenére is megítélek mint az év csalódása, egy más díjat is fog kapni, de ezt nagyon elrondották főleg az adaptálással, amúgy egy egész jó shounen cuccos lehetett volna, de így hibákkal tele is Code Geass szinten van az nem picit hanem nagyon de nagyon NEVETSÉGES!



Az év Meglepetése: 
2: Suisei no Gargantia

Láss csodát itt van másodszor is, mint az év meglepetése most. Főleg az eleje volt nagyon jó, fanservice részek kihagyásával és valami értelmesebb lezárással sokkal jobb anime lehetett volna. De még is annak ellenére hogy még csak nézni sem akartam az eleje rettenetesen jó lett!!!!!4444NÉGY

1: Golden Time

Első pár rész után azt hittem egy sima romantikus cucc lesz ami nem fog tetszeni, de elmegy így heti egy rész belefér... Hát nem. A Toradorát is író Takemiya Yuyuko ezzel a cuccal nagyon meglepett sokkal jobb lett a vártnál, magasan jobb! Sőt még az egyik Nana is feltűnik benne. Mivel leftover még jelenleg is fut és fog is egy ideig. Romantikus komédia szeretőknek ajánlom!

Az év legjobban várt animéje:
Shingeki no Kyojin

A Shingeki is felkerül másodszor, nem mondanám pozitívumnak de én az évben ezt vártam a legjobban, csak éppen az ellenkezőjét mutatta a borzalmas elnyújtásokkal és a rengeteg shounen klisével, sőt akkor még a cenzúráról a személytelen sablon karakterekről és az erőltetett jelenetekről sem beszéltem!

Az év legszebb Grafikája:
Nagi no Asukara

Yep! Ez egy jelenleg is futó anime, egy őszi leftover ami téli szezonban is futni fog. Egyébként egy romantikus fantasy-dráma keverék, össze illő karikkal satöbbi. Aki szereti a dráma műfajt szerintem nagyot nem fog csalódni. Viszont grafikában a víz alatti világos rész valószínű hogy az idei legszebb grafika, ha másnak nem is számomra biztos.

Az év Érdekessége:
Kyoukai no Kanata

Hogy is fogalmazzak, ezt az animét elég régen kinéztem, viszont elsőnek egy csapat sem vitte itt az őszi szezonból, és jelenleg is az AA is és az AH team is csak a 3. résznél jár a subbal így én is ott járok az animével. Számomra egy mindenképp érdekességet felvonultató anime, úgy hogy kíváncsi lennék rá. Ámbár hallottam hogy az utolsó Négy-Öt része gyenge lett, tehát gyenge a vége. Én így 3 rész után azt érzem hogy 1-2 rész múlva válik el hogy jó irányba vagy sablonba torkollik. Ha lesz rá felirat mindenképp megnézem.
Végezetül pedig annyit mondanák hogy aki szereti a blogomat és olvassa (igen tudom kevés ilyen ember van) (megjegyzés: EGYENLŐRE!) annak üzenem hogy jövőre sem marad kritikák nélkül, próbálok annyi időt szakítani rá amennyi belefér, igaz akármi összejöhet suli+munka+edzés+család bármi. De a hobbymat amikor tudom űzöm, és a véleményem pedig leírom. Az AnimeSekai nem rég véget ért egy általam régen kinézett anime feliratának a Devilman Lady-nak, nem lehetetlen hogy Január Harmadika magasságában az lesz az első újévi posztom!







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése