2013. december 16., hétfő

One Piece: Punk Hazard Arc





A One Piece Punk Hazard Arc végével gondoltam írok egy kis összefoglalót az egész arcról, szóval egy szokásos vélemény kinyilvánítás lesz, csak éppen magáról az egész arc-ról fog szólni. Bár még így is maga az arc hosszabb volt mint egy-két anime, mivel a 579.-tól 625.-ik részig tartott.(Igaz közben volt egy Dragon Ball x Toriko x One Piece Crossover epizód, ami egész pofás lett, főleg együtt látni az a három epic karit.) Aki kicsit is többet beszél velem az tudja, de azért hátha van olyan is aki nem, így leírom hogy szerintem a One Piece a Hunter x Hunter (2011)-el karöltve a jelenleg futó két legjobb shounen anime, sőt utóbbi Három-Négy évből nem tudok mondani se hosszabb se rövidebb olyan shounen-t ami minőségben megközelítette volna.  Egyedül talán a most futó Magi második évada az egyetlen ami ugyan még mindig lemaradva, de kezdi magát felbirkózni a szintre, persze ehhez még rengeteget kellene alkotni. Számomra az ilyen divat animék mint a Shingeki no Kyojin nem tudták azt a szintet hozni amit elvártam volna tőle, de még azt a minimumot sem. Kicsit sokat offoltam szóval jöjjön a One Piece, ez az arc a Fishman Arc után játszódik, ami hát nem a legjobb One Piece arc lett, sőt a Fishman a leggyengébb One Piece arc lett, közelében sem volt például se Skypea-nak se Enies Lobbynak se a Marinfordi háborúnak, sőt még talán a fillereknek sem. Sajnos eszetlen kuszaság lett két értelmesebb ívvel (az egyik Aokiji íve amiről majd lejjebb, a másik pedig egy újabb szuper fegyver amit csak megemlítenek de ismerős lehet Water 7ből. Illetve volt még egy egész jó visszaemlékezés ami kiegészíti az Arlong Park arcot.)

Hál istennek azért a Punk Hazard arc sokkalta jobb lett mint a Fishman, sőt szinte egy felüdülés lett, bár ugyan lassan indult be az egész, mivel fejezetenként 1 részel haladtak, így az arc kábé első Tíz része lassan telt el, viszont Law-Luffy "meeting" után nagyon beindult. Előtte is voltak dolgok például a gyerekkkel, és magán az arcon bellül is 4-5 szál elindult ami nem rossz szám szerintem. A legérdekesebb szálakat persze a végére hagyták, ennek ellenére szerintem az eleje is élvezhető lett. Az is a tényhez tartozik hogy az akció jelenetek/harcos úgy 75% az arc végén jött, és a komolyabb elmélyített történet is. Nem rég (talán 2hete) beszéltem az egyik haverommal (a főnökkel) hogy mennyi minden is lehet ebben a dologban még, most nem a Punk Hazard arcra gondolok, hanem az egész One Piece-re. És igen, nagyon sok minden van még itt, csak vagy 20 szál a világban amiből még ki lehet valamit hozni, ott a világkormány, a Yonkou-k, a lázadók, a Shichibukaiok, a Poneglyphes szálak, a titkos fegyverek, az elfeledett század, stb. Szóval tényleg rengeteg, vagy 2 óráig csak erről dumáltunk, ráadásul egy hét múlva mondta nekem hogy "nesze hiányoltad a történet beindulását, na most beindult", mivel ő olvassa a mangát jóval előrébb jár, és ahogy hallottam nagyon beindul az egész, és visszatér egy elég régi kari, és egy új is akit már sokat emlegettek. Azóta én is újra elkezdtem a One Piece mangát olvasni, két dolog miatt is, egy részről mert akartam, más részről mert sajnos jövő héten (illetve mire kirakom a posztot már a héten..) van az utolsó One Piece epizód az évben, és ebben egy filler szál kezdődik el, Oda Eechiro Mangaka betegsége miatt (elvileg) havi egy hetet pihennie kell, így közel került a mangához az anime.

Szóval jönnek a fillerek, hát hál istennek a One Piece fillerei nem szarok, ennek ellenére a történet jobban érdekelne, de hát ez van, azt remélem hogy nem egy teljese egész éves filler szál lesz mert akkor a fejem falba verem kb. A történet elmélyítéséről annyit hogy megtudtuk egy régi karakterről hogy ő egy alvilági ember, és rengeteg mindent beletettek, azzal az emberek kapcsolatban akivel a Luffy-Law meetingen szó volt. Egyébként szerintem hatalmas csapatot fog alkotni a kissé badass de megfontolt Law meg a szó szerint bolond Luffy. Új Skillek is voltak benne, egy részt Law fejlődését bemutatták úgy hogy mekkorát fejlődött a gyümölcsképessége. Más részt ott volt Luffy aki mutatott legalább három-négy új skill, ezek közül nekem a Grizzly Magnum volt a kedvencem, viszont az UFO skille sem volt semmi, azon szokásosan besírtam xD. Volt még benne szál de az az igazság spoiler nélkül nem tudok róluk beszélni, aki nézi úgy is rájön hogy sokkal jobb arc mint a Fishman, viszont azt se felejtsük el hogy ez az arc egy olyan átívelő arc volt, olyan felvezetés egy nagyobb cselekményhez, Dressrosa-hoz és Kaido-hoz. Az arc végén felbukkant egy régi ismerős Kuzan Aokiji, aki ezt tette a szigettel, nem szerepelt sokat, de öröm volt látni őszintén, sőt nekem van egy tippem hogy később (lehet jóval később) de ő Mugiwara lesz, szerintem teljesen más személyiség mint a többi FőTábornok (bár ő már csak egy ex..). Egyet amit nem értek az ők kettejük Harca sokán hogy akkor Borsalino-val milett? Neki nem kellett a kinevezés? Gondolom idővel bővebben kiderül de ez érdekelne, mert a három közül ő volt a legbadassesebb karakter.


Az arc hozta a poénokban is a szokásos formáját, a legjobb szerintem Sanji volt Nami bőrében. Voltak visszatérő szereplők, Smoker és Tashigi, akik főszerepet játszottak az arcban, előzőleg említettem Law-ot is, és voltak új karik is. Például Kinemon, egy szamuráj aki miatt kábé az egész arc elkezdődött, neki is volt egy külön történetszála. Ott volt a fő gonosz Caesar Clown egy örült "tudós" ráadásul gyümölcshasználó, az ő emberei, segédei. Sőt felbukkant egy eddig ismeretlen tengerész parancsnok, vagy legalább is annak tűnő.. Vergo. Aokijin és Law-on kívül még egy régi ismerős is feltűnik, Donquixote Doflamingo. A karakterek közül nekem egyedül Robin és Franky szereplése zavart, egyik sem szerepelt szinte, Frankynak kitaláltak egy történetet a végén hogy miért, de Robin csak úgy eltűnt sajnos, ami szerintem nagy hiba mert Robin egy nagyon stílusos (ráadásul nagyon jól megírt) karakter. A két legnagyobb harcot szerintem Luffy vívta Caesar Clown-al, és a Zoro vs Monet fightok voltak. Mivel még nem volt meg a blog fishman arc végén, így kicsit írok a grafikai részről is (azon belül a karikról). Grafika maradt a szokásos egyedi One Piece-es, karaktereknél még a Timeskip után volt változás, szerintem nagy gond nem volt velük. Hallottam sokaknak nem tetszett, az tény hogy furcsa Nami agyon fanservicelve, az is hogy Brooknak hülyén áll az a maskara, sőt az is hogy Franky a hátrányára változott. De a többieknél szerintem nagyon jó volt a változás. Volt egy új Opening is, a Hands Up, ami őszintén elsőre egy újabb gagyi Pop számnak tűnt, de 3-4x belehallgatva nekem egész megtetszett. Magára az arcra ha külön kellene pontoznom 8/10-et adnák. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése