2013. december 11., szerda

Full Metal Panic! - "Rewatch"


Én ezt az animét régebben (még mielőtt komoly animés lettem volna) láttam, azt hiszem talán anno az RTL-en vagy az A+-on ment a Tv-ben(de az se lehetetlen hogy a Jetix-en). Most azért néztem ergo újra, mert a felére nem emlékeztem. Eredetileg úgy terveztem el elméletben hogy az első évad (Full Metal Panic!) mellé a második évadot (Full Metal Panic! The Second Raid) és a "harmadik évadot" (Full Metal Panic? Fumoffu) is megnézem. (Harmadik azért van zárójelben mert elméletileg nem tartozik az eredeti történethez.) Így végignézve nagyon nem csodálom hogy nem emlékeztem az elején kívül kb semmire, mert azon kívül egy mély-zuhatag volt az egész anime, pont emiatt is marad el a rewatch többi része, nekem elég volt ebből egy időre. Nem azt mondom hogy annyira hú de nézhetetlenül rossz lett, de rengeteg olyan idegesítő hiba van ami az egész animét lealacsonyítja egy közepesre, ráadásul a szálakat sem fejtették ki jól, sőt szinte el sem indult egy szálon kívül semelyik SEM! Az első pár rész volt a legjobb, kb úgy a 6-8.rész végéig, a repülőgéprablós rész végéig. Ott volt minden, újdonság, mechák, mecha harcok, sima fegyveres harcok, sőt maga a repülőgép eltérítő dolog is jó lett, karakterek is az elején egész jól fel lettek vezetve. De ami még jobb lett itt az hogy elkezdtek nem is egy történetet, ott volt egy felől a Whisperer-er rész, a suttogókról, illetve Sagara Sousuke és Kalinin Andrei Sergeivich közös múltjáról szóló szála az évad úgymond "bossával", azaz fő gonoszával Gauronnal.




Iskolás részek is voltak az elején, ami meglepően jók lettek, nem tudhattuk mikor támad ki, ki-mikor-mit művel. Sőt még a KGB-t is belekeverték szépen a dologba szóval tényleg az iskolás részekkel ITT még semmi bajom nem volt! De csak ITT még! Aztán ezen részek után jött a mély-zuhatag, tele volt random 1-2 részes dolgokkal, amikben próbáltak egy romantikus szálat fűzni Sagara és Chidori közé, ez szép meg jó csak nem értem így Sagara-t. Nem mondom hogy rosszul megírt karakter (bár ezt bővebben lejjebb). De volt vele egy kis gondom, az látszott hogy különc volt, viszont egy olyan fiú aki gyerek korától kezdve a harcnak élt, ölt parancsokat követett, még ha az akció öngyilkos küldetés is, egy ilyen vérprofi szuper katona hogy lesz szerelmes? Igen az érzéseket nem lehet irányítani oké, de neki Chidori a küldetése volt! Pont ez miatt nem értem az egészet, igaz látszott az is hogy először még próbálta visszafogni magát de nem sikerült, sőt igazából a végén már Chidori is nagyon próbálkozott. De érezhetően az elején amikor visszafogta magát ergo Sagara, akkor Chidori olyan kicsit Tsundere szerepet játszott, a repülőgéprablós arc végéig. Na de sokat dumáltam az elejéről, jöjjön a többi, mert ott voltak az igazi problémák. Mint említettem rengeteg random rész volt aminek kb semmi értelme, párcserés randi stb.. Ennek az a baja, annak az a baja, XY csajszit elhagyta a fiúja, játsszuk el hogy te vagy a fiúja, stb.. annyira Boring, és rohadtul nem érdekelt mert a történet szempontjából semmi jelentősége.


Apropó, és most eljött a másik legnagyobb gondom, a történet. Ugyan szépen bele kezdtek, de aztán egy katyvasz lett belőle, a Sagara-Sergeivich és Gauron szál nagyon erőltetett lett. Gauron-t kb az anime során NYOLCSZOR (8x) Szarrálőtték, szétbombázták, széttaposták, felrobbantották, sőt az egyik flashback-ben tiszta fejlövést kapott egy M22-es Gepárdtól (ami még ha vasplexi is van az agyába azzal együtt lövi át a fejét). Még is Gauron élt, tiszta vicc de soha nem lett semmi baja, komolyan ki ő? Vasember? Vagy Ueki? Vagy Hulk? Vagy ki a jó élet, halhatatlan? Az ő szálában is a végén a legnagyobb veszélyt jelentette mindenkire és mikor elfogták, nem megölték (mert bárhogy csúnya dolog azért egy olyan embernek kijár aki több száz embert ölt) csak simán elfogták. Aztán persze hogy Végén még tolnak egy erőltetett dolgot, szuper tengeralattjárót feltöri meg kiszabadul, persze hogy fél fedélzet fellázad, persze hogy simán kapják el a vezérlőtermet, szóval az egész vége egy vicc volt. Chidori és Tessa suttogós (whisper) szála is jól indult, szupertitkos fegyverek meg fekete technológia baromi érdekesen hangzott. Ja, de csak hangzott mert a jó életben semmit sem láttunk belőle. Lehet a második évadra van ez hagyva, nem emlékszem pontosan, de az biztos hogy ez a szál alig haladt valamit. Egyébként mivel Japán-Magyar dual szinkronos 1080p-s videót találtam Ncoren, ezért belehallgattam a magyar szinkronjában is, ami hát animék terén japánhoz szokott füllel baromi gyér lett. Sikerült egy rosszabb szinkront készíteniük mint a Narutoé vagy a Bleach-é. Karaktereknél volt pár gyenge dolog, például Chidori, aki egy rettenetes karakter volt.
Mint említettem egyik szálban volt nagyobb szerepe, illetve a romantikus szálban egy kicsit, és ennyi, ez így mind 24 rész alatt. Eltűnt, semmi értelme nem volt a szereplésének, ha szerepelt is inkább a comedy részében az animének, jó néha idegesítő volt, főszereplőhöz képest elég gyér volt, sőt, talán még Kurz is egy jobban megírt karakter volt a múltképe miatt. Sagaraval egy bajom volt, azt fent említettem, amúgy meg szerintem azon kívül az anime legjobb karaktere volt, a Kurz-al közös múltképe remek, fegyverszakértelme miatt bárki szívesen azonosulna vele, és úgy általában is egy kimondott "pró" gyerek karakter volt. Teletha Testarossa, alias Tessa. Sagara parancsnoka, ő is egy suttogó volt, szóval az ő szála sem halad szinte semmit, a vége felé már igazi főszerepet játszott, nagyon fontos megmozdulásai voltak, de látszott rajta hogy többet tud mint amit megtudunk róla. Gauron mint bossról az a véleményem hogy túlerőltették mint fent is írtam, ennek ellenére stílusban hozta a kissé sablonos de nem rossz fő gonosz szerepet. Grafikával nagy bajom nem volt, 1080p azért karcolt, voltak gyatrább részek de 10 éves anime révén elfogadható. Opening-Ending Páros(ok) nem igazán jött(ek) be. Én az FMP! első évadára 4/10-et adok, sokkal jobban indult mint ami lett belőle.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése