2013. december 14., szombat

Shinreigari: Ghost Hound


Ezt az animét már hányszor el akartam kezdeni, legalább ötször-hatszor, de mindig jött valami ami éppen fontosabb volt és így helyette azt kezdtem el nézni, erről meg elfeledkeztem mivel helyszűkében letöröltem. Ám most eljött ennek is az ideje, belekezdtem és már be is fejeztem így hát írok róla! Anime közben vettem észre (mivel minden rész elejére ki volt írva) hogy elméletileg a Production I.G fennállásának 20.évfordulójából készült ez az anime. A Production I.G  elég sok ma is ismert animét csinált (vagy legalább is volt elég sok köze hozzá). Megemlíteném például az idei év csalódást keltő, ámbár sokak által agyon dicsért sztárját a Shingeki no Kyojin-t, a szintén sokak által imádott Kuroko no Basuke-t, az egyik legjobb Josei animét az Usagi Dropp-ot, sőt ha minden igaz olyan híres és ismert jó fantasykkal is dolgozott mint a Seirei no Moribito vagy a Kemono no Souja Erin(ez utóbbira ha lesz végig magyar felirat tuti hogy végignézem). Nos ha már felhoztam ennyi ismert dolgot, akkor biztos azt hiszitek hogy méltó volt hozzájuk, hát nem, még a csalódást keltőekhez sem, bár az is tény hogy jó pár évvel előbb készült mint a fent felsorolt animék. Az anime egyébként nagyon jól kezdődött, benne volt minden ami egy természetfeletti/misztikus sőt kissé sci-fi beütéses animéhez kell. Sőt talán még lehetne azt is mondani hogy a dolgok miatt a horror kategória határán volt, de én ezt cáfolnál, legalább is az én nézeteim szerint.


Mivel szerintem ahhoz hogy egy jó horrort csináljanak nem egy rakat vér kell (élőszereplős filmekben sem), nem is az a JumpScare arádat ami a mai horrorokban megy, hanem egy nagyon fontos tényező van, ami kihagyhatatlan (és itt ugye nem volt meg, ezért nem tartom horrornak) az pedig a hangulata. Mert mondhat akárki akármit, lehet egy horror film gagyi, szájbarágó, felületes, sablonos vagy egyszerűen csak szar történetű, ha van egy alap hangulat ami félelmet tud kelteni legalább részben, az már egy fél (vagy negyed) siker az én szerény véleményem szerint. Szóval úgy az első Hat rész volt ez, jöttek az újdonságok, nyitott volt az anime, a történet is egész tetszetős volt, a szálak is haladtak, de volt ezzel egy nagy gond, a story elosztása a részekben. Mivel az Első Hat részben volt az egész anime történeti szálainak körülbelül a HETVENÖT (75) Százaléka, szóval három negyede(3/4), és ez Szerintem egy 22 részes animénél baromi rossz, arány. Még egy 12-13 részesnél elfogadható lenne, de így kicsit gyenge volt. Belekezdett azért rendesen az anime, már az elején a jó részek közbe jött vagy Tíz történet szál ami ment végig, a három főszereplő srác saját szálai, reinkarnációs szál, a szellemvilágos és test elhagyásos szál (ezt a kettőt lehet egybe is de külön venném), akkor a BioTech-es szál, a Pap szála, Miyako szála, stbstb. Ez mind nagyon jól is hangzik így, érdekesség érdekesség hátán, de mégsem tudott egy szál sem igazán olyan lenni hogy le a kalappal, pedig meg volt rá az esélye, de az összes szál rendkívül felületesen és felszínesen lett kidolgozva.


A végéről nem is beszélve, de azt lejjebb. Úgy a Hetedik és a Tizennyolcadik rész között volt az anime legnagyobb űre, ahol bár voltak jó dolgok (például a természetfeletti dolgokat próbálták logikus érvekkel alátámasztani, ez nagyon tetszett), de ennek ellenére egy hatalmas lyuk volt az animében. Akár hogy kezdett ott beindulni lassan jó pár szál szerintem gyenge volt. Aztán jött a vége ami no comment, az addig is felületes, felszínes és kusza animét lezárják egy nagyobb dologgal, amitől kábé olyan "most akkor mi a f*sz történt pontosan?" érzése támad az embernek. Ahhoz képest amit kihozhattak volna belőle ahhoz képest ez kevés lett mint a győzike show-ban a gőteidézet.(Igen ez egy Somogyi András poén volt.) Karaktereknél voltak páran, a három főszereplő fiú volt talán a legjobban lefestve személyileg, ők hárman lettek nálam együtt az anime MVP-i. Volt azért rosszul megírt karakter is, például Miyako, aki kábé az anime első 10 részében kétszer szólalt meg összesen, majd szerepelt 2 részig, belevitték két történetszálba és eltűnt, nem láttuk csak a lezárás alkalmával. Elég rosszul megírt kari volt szvsz. Grafikailag nem nyűgözött le van 2007-ből olyan anime aminek 100x szebb grafikája volt (khmmm.. 5cm/s), de amúgy elment, nem volt rossz. Opening és Ending páros nem igazán jött be. Én összességében jobbat vártam, többet lehetett volna kihozni és egy közepest adok neki, tehát 5/10.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése