2013. december 8., vasárnap

The Day of the Doctor - Original Series 50th Anniversary



A Doctor Who? mércével kicsit közepes felé hajló Hetedik évad után kaptuk ezt a lényegében special mozit, mivel az eredeti Doctor Who? széria kerek 50 éve november 23-án debütált ennek alkalmából kaptunk egy Három Doctoros brigádot ebben a specialban kereken az 50-ik évfordulón. Első sorban engem kapásból meglepett mert nem az lett amit vártam, vagy vártunk, vagy várni lehetett volna, hanem egy teljesen más és eltérő történetet. David Tennant, Matt Smith és egy új arc John Hurt játszotta a három doktoros főszerep triót. Matt Smith-ről hetedik évad végén kifejtettem hogy egy zseniálisan őrült Doctort ad, és iszonyatul fog hiányozni, pedig anno David Tennant-et is imádtam, és mikor először Matt Smith megérkezett nem tudtam megszokni. Aztán kb az első Matt Smith által játszott évad végére megszoktam, annyira hogy már azt kell mondjam hogy jobban tudta az őrültet játszani mint David Tennant és valószínűleg a jövőre érkező új Doctorral is így leszek, nehéz lesz megszokni és nagyot kell alakítania ha csak a két előző elődje szintjét akarja hozni. A film közben rájöttem hogy cseppet sem változott David Tennant Doctor stílusa, neki is baromi jól áll még mindig, viszont látszott hogy már nem ő az igazi főszereplő, inkább Matt Smith "búcsúztatója" ez a mozi, meg gondolom a karácsonyi special egy része is az lesz.


John Hurt egy kérdőjel volt, utána néztem és ő nem játszotta elvileg egyik Doctor-t sem, mivel a 1963-as Doctor Who-ra még mindig nincs helyem(175giga) és nem tudtam elkezdeni ez nem tudom mennyire igaz, de ha igaz akkor ő egy új Doctort hozott. Nem mondom hogy annyira zseniális volt mint David Tennant vagy Matt Smith, sőt eléggé látszik John Hurt-ön hogy már túl van a Hetvenen, szóval kicsit passziválta magát néha. A hetedik évad Trenzalore-n fejeződött be, egy erős Cliffhangerrel amit azt hittem hogy itt fognak folytatni, és az 50-ik évforduló alkalmából valami újabb zseniális paradoxonnal lezárják a Trenzalore-i történéseket. De nem így lett a Három Doctor nem a Trenzalore-n töltötte a kombójuk adta adottságát hanem a földön, és egy teljesen új storyt hoznak amiben van egy zseniális régi történet, ez pedig a Gallifrey-i háború, amiben aki nézte és követte a DW? szériát(legalább a 2005ös-et) az tudja hogy a Doctor milyen szörnyűséget követett ott el. Ezt volt a történet lényegében annak a nagy háborúnak a teljes kimenetelét mutatta be a special rész az elejétől a végéig, úgy hogy elég sok másra is hagyott időt, ha már ez egy majdnem másfél órás rész volt nem is csoda. Odatették rendesen, visszahozták Billie Piper-t aki régen Rose-t játszotta, David Tennant egykori társát, de most nem Rose Szerepét kapta hanem egy teljesen másét: A gonosz farkas-ét. Emlékszem az első két vagy három évadban mennyi szó is volt arról hogy Rose a gonosz farkas mégse tudtunk meg sokat róla, a történetét most hozták vissza, viszont most is csak morzsákat, ami nem baj ha még kapunk esetlegesen a jövőben belőle. Egyébként Billie Piper lényegesen támogató kari volt, nem a John Hurt-ot játszó Doctor-nak volt talán a lelkiismerete, vagy látomása. Először inkább mint ellenséges szándékú kaptuk meg aztán végig asszisztált nekik. Jenna Coleman "Oswin" szerepében is erőteljesen háttérben maradt, szóval igazából csak a Doctorok voltak előtérben, ami számomra nem feltétlen baj mert a zsenialitásból sosem lehet elég.



A "film" végén aztán dobtak egy nagyot, megjelent az összes eddigi régi (és új) Doctor is, bár az újat csak pár pillanatra láttuk, a régiek meg nem beszéltek de ott voltak, aztán egy irtó jó dologgal zárták le az egészet. Mi mással mint egy Paradoxonnal, egy dologgal ami úgy volt de mégse tudta senki hogy hogy volt, mindenki elfelejtette, idősíkos dolog is jól meg volt magyarázva. Sőt én felfigyeltem arra is hogy szinte külön szerepet kapott a FEZ, igen az a piros kis kalap, kicsit viccesnek tartottam de nem rossz ötlet fez-t dobálni időhasadékokba, arra felé ez mindennapos. A következő rész aminek The Time of the Doctor lesz a címe elvileg még Idén December 25.én fog jönni, kíváncsi leszek arra is mert ha minden igaz ott láthatjuk utoljára Matt Smith-et Doctor-ként, és a helyére jön Peter Capaldi, akit mint említettem nehéz lesz megszokni. Kamerajátékok nagyon ott voltak a CGI zseniális volt ahol alkalmazták, így a háborúba való betekintés is iszonyat látványos lett. A következő posztom lehet még ma este jön, mert lesz egy befejezett animém, de legkésőbb holnap reggel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése