2013. december 26., csütörtök

Stella Jogakuin Koutou-ka C3-bu


Sziasztok kedves olvasóim, esetleg véletlen e szörnyen kritikus helyre tévedő emberek, mivel 24.én szenteste nem volt kedvem megnézi az utolsó két részt most fogok róla írni, de először is had kívánjak (bár kicsit utólag) Boldog Karácsonyi ünnepeket mindenkinek! A Stella Jogakuin Koutou-ka C3-bu-t anno mikor futott a nyári szezonban el akartam kezdeni nézni, pedig se trailert nem láttam róla, se képeket nem néztem róla, ismertetőt meg főleg nem olvastam, viszont a School-Sports-Military Genre eléggé meggyőzött hogy mindenképp egyszer látnom kell. Eljött az ideje most, és meg is néztem pár nap alatt, és megmondom az őszintét, engem ez az anime totális csalódásként ért, hatalmas csalódás lett, de nem negatív értelemben, hanem pozitívban, az év legkellemesebb meglepetése lett számomra, és valószínűleg hogy amikor a Best of 2013 Part V-öt írom ez ott fog lenni, talán nem is egy helyen, de addig még van négy nap. Úgy aránylag egy sima iskolás komikus cuccosra számítottam amiben van egy kevés mellékes dolog, de messze nem azt kaptam, az iskolás komikus cuccos lett maga a mellékes hál istennek, és nagyon rámentek erre a sportra, ez pedig az Airsoft háborús játékok, amik először furán jött le de egész izgalmas volt. Őszintén szólva én a büdös életben nem próbáltam ki az Airsoftot (sőt még a Paintball-t is csak egyszer egy katonai napon), még is van a szobámba egy Airsoft AK47-es, igaz csak dísznek vettem, ez a nem igazi fajta, pár ezer forint volt a helyi Bucsuba pár éve, dísznek megfelel, tehát jó célt szolgál.



Ennek ellenére engem mindig vonzott ez a fajta "Mű" háborúsdi, valaki szervezne tuti kipróbálnál, így élőben baromi hangulatos lehet egy adott dologért harcolni, az egész hátulütője hogy ahogy látom egy igazi komolyabb airsoft fegyver jóval Ötvenezer forint felett van, had ne mondjam ez az ár elég horrorisztikus, és akkor még karbantartás egyéb védőcuccokról meg lőszerről nem is beszéltünk. De szerintem ezt a "Mű" háborúsdit kb minden fiú-férfi ember kipróbálná, azért nem ugyan az mint egy számítógépes programot irányítani, messze nem ugyanaz. Ráadásul itt ugyebár lány főszereplők voltak, sőt szinte csak lányok szerepeltek az animében, ami bár jó volt, volt miatta néha-néha belecsempésztek egy-egy szerintem oda feleslegesen belerakott ecchi-jelenetet vagy jeleneteket. Nem mondom hogy akkora nagy baj mert nem az, csak nem kell erőltetni, igaz összesen 3-4 volt az egész animében. Ami meglepett engem az hogy nagyon le van pontozva ez az anime, 7.0 alatt van MAL-on, tudom MAL pontozás néha furcsa, de azt nem tudom megérteni hogy egy egyediségre törekedő animét miért nem szeretnek annyian mint egy átlag iskolai poénkodós sablont!? Egyedül az anime MAL-oldalán a Recommendations menüpontban volt az Upotte!! című anime ami hasonlíthat rá, bár ahhoz nem volt még szerencsén, de idővel úgy is megnézem mert jó ideje Plant to Watch-on van nálam. Hangulatban és poénokban nagyon jó volt az anime, nagyon jól tudták keverni ezt a két dolgot, pedig szerintem a mangából és a történetből is sokkal többet kihozhattak volna.


Itt inkább a játékokon és a karaktereken volt a hangsúly, pedig kb fejből vagy 80 olyan ötlet jut eszembe amivel egy komolyabb főszálat rakhattak volna bele az animébe, ne értsetek félre, volt főszál csak nem komoly, meg nem is derült ki belőle sok minden, ez a főszál Sono-chan-Senpai és Haruna Rin múltja lett volna. Sajnálom hogy kicsit cliffhangeres lett ebből a tekintetből, mivel úgy látom a manga nem olyan rég véget ért, szóval nem valószínű második évad, ezt kimondottan sajnálom, akár hogy nem volt egy Adrenalin bomba, a harcok hangulata nagyon jó volt. Voltak mellékszálak is, mint Sonozaki búcsúja, ami szintén félbemaradt, vagy Yura-nak a fellángolásai és személyiségének fejlődése, (amit jeleznék hogy ez utóbbi kimondottan tetszett.) De ha már annyit dicsértem, muszáj kicsit arról is írni ami nem tetszett, vagyis inkább furán jött le. Azt írtam hogy a történetből kihozhattak volna mást, ha már egyedibb klubbot kapunk, de szerintem az írója kitalálhatott volna valamilyen más játékokat. Azért mert ezek az új-régebbi videó-játékokban előbukkanó játékmódok voltak, amit behozott túlélő játékként, a Capture the Flag (CTF- Zászlórablás); A VIP; A Rambo Mód, stb, ezek kb CS-s COD-os BF-es UT-s módok voltak. Viszont nem tudok haragudni az animére mindent megtett szerintem és látom sokaknak nem tetszett nekem igen, van ilyen, kb ugyan ezt éreztem amikor az egyik legjobb romantikus seinen animét láttam a Yosuga no Sora-t mindenki fújolt rá, még is nekem tetszett egyedi volt és bejövős.



A Szereplők közül mindenki hihetetlen aranyos volt, de merész és vicces is egyben, talán pont ennek és a militarista ötvözetnek köszönheti a különleges hangulatát. Külön nem részletezném a szereplőket, nem voltak mesterien kidolgozottak, hanem csak egyszerűen szórakoztatók voltak! Opening-Ending Páros nekem nagyon bejött. Grafika is tetszetős volt, hozta a 2013-as szintet, külön tetszettek a Super Designed részek. Összességében én bárhogy meglepő de egy gyenge Nyolcast adok rá, tehát 8/10. Kisebb Off: Így végezetül pedig annyit hogy úgy döntöttem hogy újranézek Három régi shounen sorozatot (természetesen csak felesbe mellette folytatom azokat a kiválasztott animéket amik régóta lent vannak, kiválogattam egy csomó jó horror és sci-fi animét amit mindenképp látnom kell), először a Yu Yu Hakusho-t, majd a Inuyasha két évadát, végül meg az összes Slayers-t, ezekről is idővel írni fogok, egyenlőre úgy néz ki hogy a Yu Yu Hakusho-val valamikor Január 10. környékén végzek (ha nem leszek szilveszterkor matt részeg).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése