2013. október 17., csütörtök

FLCL / Furi Kuri


Elég régóta meg akartam az FLCL-t nézni, már vagy 2 éve szemezgettem vele, de csak a múlt hónap végén vettem rá magam hogy berakjam a torrentek közé, és még így is több mint 10 napot vártam míg elkezdtem. Múlt hétvégén kezdtem neki, csak hat részes OVA az egész, még is lassan haladtam vele, és ennek megvoltak az okai. Lényegében egy elég őrült anime volt, amit ugyan szeretek de nem ebben a formában. Egy normális storyval és több részel jó anime lett volna, igazából a story nem volt rossz, de első 4 részben csak kis foszlányokat tudunk meg, a végén meg zúdul az infó a nyakunkba. De úgy őszintén story mint mondtam nem volt rossz, de az állam sem esett le tőle, sőt a fejem sem fogtam az epicnesstől, szóval semmi nagyon kiemelkedő dolog. Ráadásban ebből az egészből sokkal többet kilehetett volna hozni, de ahogy látom a nagy többségnek bejött, MAL-on majdnem Százezer ember szavazatai alapján van 8.0 felett, ami szerintem rövid OVA révén nem rossz, sőt. Poénok terén viszont az anime úgy 75 %-ban remekelt, volt pár beteg és bizarr poénkodás, ugyanakkor a maradék 25 % számomra elég lapos lett.

Igaz hogy egy viszonylag rövid Mangából és Novelből van adaptálva, de mindenképpen kicsivel többet vártam. Harcok terén furcsa anime volt, köszönhető az egyedi grafikai megoldásoknak(erről majd lejjebb), de nem igazán élveztem, random csatajelenetek voltak a részek végén, és erre a fejből kijövő cuccra is elég béna magyarázatot kapunk. Elég sok mindent hiányoltam, rengeteg mit-miért magyarázat szerintem hiányzott vagy kétes lett, pedig azért valljuk be jó pár Sci-Fi elemet belekevertek a dologba. Ami számomra megmentette az animét attól hogy közepest vagy annál rosszabbat adjak, azok a karakterek voltak. Haruko elvitte a hátán az animét, imádtam a beteg dolgait, illetve amikor beindult azzal a felhúzható gitárral, amit viszont nem csíptem benne hogy még a végére is elég ködös kari volt. Naota, ő rajta is jókat szórakoztam, Mamimi-vel való kapcsolata volt még egy érdekes (ugyanakkor kicsit beteges) szála az animének, amivel szintén nem kezdtek semmit, valószínű nem fért bele vagy nem tudom. A testvérét állandóan emlegették, róla is csak foszlányok jönnek. Végül a harmadik főszereplő Mamimi, aki számomra kicsit kakukktojás volt, voltak érdekes jelenetei, de eltünedezett néha, nem tudtuk mit miért csinál, valamikor nem is volt szerintem logikus amit tett, furcsa kari és talán még logikátlanul megírt kari is volt, még is, tetszett mert eltudtam rajta gondolkodni, fent tartotta a gondolat menetemet.


Openingről nem tudok beszélni, nem volt, legalább is amilyen verziót én láttam abban biztos hogy nem. Az Endinget egyszer néztem végig, de szerintem elképesztően pocsék lett, sőt nevetséges, és direktben elhúzott. Grafika még megér egy misét, én imádtam, illett az anime őrült stílusához, meglátszott rajta hogy bizony több mint 10 éves darab, még is valahogy egyediséget sugallott az egész, ami nagyon tetszett. Összefoglalva, nem volt rossz, de messze nem is volt olyan jó mint amit minimum elvártam volna, és ennek a story a legnagyobb oka. Karik miatt én egy 6/10-et adok neki. De már csak Haruko epic elmebeteg dolgaiért is megérte megnézni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése