2013. október 30., szerda

Mardock Scramble: The First Compression - Mardock Scramble: The Second Combustion - Mardock Scramble: The Third Exhaust /A Három Mardock Scramble mozifilm/



Micsoda véletlen, talán pont egy éve annak hogy a 2010-es Mardock Scramble: The First Compression -t(Első Mozifilm) és a 2011-es Mardock Scramble: The Second Combustion (Második mozifilm) megnéztem, ha jól emlékszem The Second Combustion akkor tájt jött ki a BD-je így került a látókörömbe, így néztem meg akkor. Viszont most hogy nem rég kijött BD-re, illetve US jóvoltából már felirat is van a Harmadik mozifilmre a Mardock Scramble: The Third Exhaust-ra, így úgy gondoltam mind a három filmet egybe megnézem hogy kerek legyen a dolog, mivel csak homályosan emlékeztem az első két mozira. Nekem ezekkel a filmekkel három hatalmas problémám van, Step 1: Hullámzó volt. Step 2: Karakterek bemutatását nagyon betömték. Step 3: Erről az erősen Cyberpunk stílusú világról alig-alig tudunk meg valamit, sőt konkrétan semmit. Szóval mint írtam hullámzó volt az egész, maga a storyline is, szép bevezetést kaptunk, majd belassultunk, és csak az első mozi végére jött fel az egész egy aránylag hosszú harcjelenettel, ami a második mozi elején ért véget. Harc jelenetekből egyébként kevés volt, összesen 3 és azok is ilyen 3-4 percesek. Első film közepén és a harcjelenet előtt sem éreztem hogy vontatott lett volna, volt egy újdonsága ami tetszett és nem unatkoztam nem húzta az agyam, illetve a Balot - Oeufcoque párosának a gondolati és személyiségbeli dolgai nagyon jók voltak.



Második filmben ez nem így volt, elején folytatódik 2 percig az abbamaradt akció jelenet, majd hirtelen vége szakad és már jön egy következő dolog, ez a "Paradicsom" volt (vagy minek hívták) ami ugyan érdekes lett de rengeteg kérdést vetne fel, amit most nem írok le mert rengeteg lenne. De ez már a Step 3 hoz jön, szóval majd lejjebb. Aztán jöttek a kaszinós jelenetek amin meglepődtem elég jók lettek, annak ellenére hogy sem a Blackjack-et, sem a Póker-t, sem a Rulette-t nem szeretem különösebben. Viszont volt valami észjáték stílusa ami bejött. Egyébként elég hosszúra sikeredtek ezek a kaszinós jelenetek, ha jól emlékszem a második film utolsó 20 perce és a harmadik film első 30perce ott játszódott, és ez szerintem bődületes nagy badarság volt, mármint eddig húzni. Akár hogy jó volt, ezek miatt az első rész tömött lett, a lezárása meg összecsapott, na meg olyan No Comment, komolyan Két-Három szál teljesen nyitva maradt, és nem hinném hogy lesz Mardock Scramble 4, szóval a vége miatt is erős hiányérzetem van. Jöjjön a Step 2, a karakterek bemutatása (kari véleményeket lejjebb írom). Jó történeteket adtak a kariknak, de megint azt tudom mondani hogy a hullámzó dolgok miatt amit a Step 1-ben leírtam elcseszték. Balot múltképe remek lett de nagyon rövid, sokkal többet érdemelt volna, főleg hogy főszereplő, a lényeget elmondják de ez így elég kevés.


Boiled múltja is ködös, két-három kisebb dolgot tudtunk meg, Oeufcoque-al közös múltjukról is csak egy rövid félperces flashback, az ő "fejlesztése" ami miatt nem tudott aludni is ködös. Shell-nek a múltképe is édes kevés volt, ahhoz képest hogy elvileg az animében az ő múltképénél 23 óra telt el, néző időrendben random összevágott jeleneteket látott, ami nem lett volna baj, össze lehet rakni fejben is a dolgot, de könyörgöm miért 2 percbe sűrítik be? Végül Step 3, a világa, ami ugyan tetszetős volt de semmi különös. Mivel nem ismertük meg, látszott első 20 perc után hogy egy Sci-Fi/Cyberpunk stílus elemeket felvonultató világ volt, még is annyi nyitott kérdés maradt hogy hihetetlen, és ilyen tekintetben nem tudom mennyivel mutat többet a Manga vagy a Novel, de itt ebben a három filmben amit megtudunk a világáról az szerintem édes kevés. Karaktereknél mint Step 2ben is írtam legnagyobb baj az lett hogy összecsapták a Flashback-eket, ennek ellenére szerintem volt benne érdekes és/vagy jó karakter. Rune Balot, a főhősnőnk, elején nagyon kislányos volt, nem mondanám hogy komolyabb személyiség fejlődése volt, de a bosszú iránti vágya illetve a célja elérése miatt voltak szembetűnően erős pillanatai, sőt olyan is amikor elvesztette a fejét. Oeufcoque Penteano, a nevével indulhatna a legnehezebben leírható japán animés nevek versenyen, ha van ilyen. Maga a kari hihetetlenül eltalálták annak ellenére hogy nem volt ember, érezhetően emberibb volt mint mondjuk a régi társa. Balot társaként szerintem nagyon jó kis kari volt, illetve jó párost alkottak. Doki, hát ő egy gyengébb karakter volt, valahogy eltűnt a két másik főszereplő közt, még is mellettük volt, de érezhetően support kari volt. Ahogyan Shell és Boiled is, mind a kettőjüknek voltak jobb dolgaik és érdekes történetük de el-el tűntek.



Grafika miatt mondom azt hogy talán megérte mozifilmeket csinálni belőle sorozat helyett, hátterek gyönyörűek lettek, karik is szépek, ha nagyon kukacoskodó akarok lenni abba bele tudok kötni hogy az autós jeleneteknél maga a kocsi mozgásán meglátszott hogy durván CGI. Igazából erősen +16 az anime szerintem, elég sok félmeztelen kari volt, illetve volt benne egy kisebb gore faktor is(Leszakadsz-széttrancsírozott kezek-lábak, levágott fej stb). OP-ED nem volt. Pontozásom: a Mardock Scramble: The First Compression azaz az első rész az újdonságok miatt egy gyenge 7/10-et kap, a Mardock Scramble: The Second Combustion azaz a második rész egy gyatra 5/10-et, végül a Mardock Scramble: The Third Exhaust azaz a harmadik rész a gyengécske 6/10-et. "Földhöz ragadt" Sci-Fi rajongóknak ajánlom, ugyan nem mestermű de mindenképp ajánlom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése