2013. október 19., szombat

Hikaru no Go



Ezt az animét is már jói deje bejelöltem plant to watch-ra, még is, csak kicsit több mint két hete (pontoson elsején) töltöttem le és kezdtem el nézni, egy felől meglepően jó és szerteágazó anime volt, más felől viszont több is volt benne. Legalább végre egy újabb példa arra hogy nem csak harcművészeti és labdajátékokból lehet jó sport animét csinálni, hanem bármiből, jelen esetben a GO nevezetű játékról. Hogy mi is az a Go? Kicsit utána néztem, egy nagyon régi ázsiában nagyon közkedvelt stratégiai táblajáték, nem néz ki bonyolultnak, pedig nem egy könnyű dolog az biztos, kipróbáltam online játszogatni, de eléggé összetett. Pont ez volt egyébként az egyik bajom az animével, persze japán TV-kben ment, és valószínűleg ott sokkal jobban ismerik a szabályokat, de szerintem az lett volna a minimum hogy elmagyarázzák, legalább nagyjából. Jó egy-két magyarázatot kaptunk, viszont a legtöbb magyarázat egy vicc volt, merthogy igazából a magyarázatok 95%-át az angol illetve a magyar feliratot készítő embernek köszönhetjük akik utána néztek egy-két dolognak. Nagyon szívesen vettem volna ha egyes címeket is bemutatják, csomó címet elmondtak Meijin; Judan stb, mégse magyarázták nagyon meg mi-mi. Még amit nem értek hogy tényleg ennyire felkapott lenne keleten ez a sport, hogy éveket rááldoznak az emberek, ennyi pénz szerintem nincs benne(válság előtt készült az anime szóval ezt még hellyel közzel elhiszem).


Hál istennek nem csak a két (illetve három) főszereplőt mutatta az anime végig, hanem a barátokra illetve később az Insei társakra is fordítottak figyelmet, ami nem volt rossz csak hogy jó sem. Mivel a főszál Hikaru-val ment, és elég sokszor jó hosszú időre eltűntek az insei tanoncok mint pl Isumi volt, sőt a Haze Go klub is első Tizenöt részen és az utolsó Tíz részen kívül alig szerepelt. A bajom szintén ez volt Sai-val, a Huszadik és a Negyvenötödik rész között teljesen eltűnt, szerepelt még is Hikaru miatt a háttérbe szorult, és nagyon zavart ez a dolog, főként mert Sai elég gyér lezárást kapott. Sokkal jobbat érdemelt volna, nem is értem hogy egy ilyen bolondos szereplőt hogy lehetett ennyire semmilyen módon kaszálni a sorozatból. Maga az anime vége is eléggé lelombozott, gáz lett, szó szerint. Utolsó pár részben azt hittem végére kapunk egy epic fightot egy Touya Akira vs. Shindou Hikaru meccset, erre alig mutatnak belőle valamit, megtudjuk ki a győztes, majd bla bla és vége. Valószínűleg abban a hosszú specialban feldolgozzák a Korea Kína Japán ifjúsági versenyt, de valahogy nincs kedvem megnézni mert szinte biztos vagyok benne hogy nem olyan lesz az egész vége hogy azt tudjam mondani hogy méltó volt az animéhez. Sokkal de sokkal többet ki lehetett volna hozni főleg a végéből, lehetett volna még tovább haladni, Akira-Shindou szál is mire megindult vége lett, Isumi-s szál is vége lett, Touya Kouyo dolgait is félbeszakították, a Haze Gimi későbbi amatőr versenyeit egyszerűen ki skipelték, szóval kissé csalódás ilyen szemszögből. Ami még nagyon zavart engem az hogy egy játékot sem mutattak az anime során végig, mindegyiket elkezdték, majd gyorsan végeztek vele, vagy megmutatták a végét, de én szerettem volna legalább egy olyan játékot látni amit végig látunk, nem az hogy a 3 órát végig mutassák, csak a lépésekre lettem volna kíváncsi. Karakterek fejlődései jók voltak, nem csak grafikában nőttek fel az animében eltelt kb 3 év alatt, hanem fejben is érdekes volt, Hikaru és Touya is más lett szerencsére.



Hikaru nem mondom hogy remek kari volt, de volt hova fejlődnie, jó volt nézni a benne lévő sport szellemet, az akaratot hogy ment a célja után, még úgy is hogy a célja pont azt üldözte akit nem kellett volna. Touya kicsit unszimpatikus kari volt, zsenigyerek jól van, de állandóan fent hordta az orrát, állandóan. Kicsit irritáló volt hogy lenézett egy-két embert holott, neki kellett a legnagyobb lökés még ha egy zseni is volt. Fujiwara no Sai, szerintem a legszórakoztatóbb kari volt az animében, feljebb leírtam hogy az ő szálának sokkal jobban is lehetett volna vége, ennek ellenére ő vele kezdődött minden. Grafika ahhoz képest hogy több mint 10 éves anime szép volt, volt ugyan benne egy-két fail, de elnézhető. Amit még kiemelnék a zenék, az Openingek és az Endingek remekek voltak, illetve az OST-k remek hangulatot adtak az animének. Részemről egy 7/10-et kap, félve ugyan de ajánlom, nézhető volt bőven.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése