2013. november 6., szerda

A Kedvenc 25 animém.




Az Openingek mellett sokan kérdeztek rá még a kedvenc animéimre, legnagyobb csalódásokra, kedvenc karaktereimre. Most az általam vélt 25 legjobb animét írom le. De előre szólnál hogy ez a lista a közeljövőben bővülhet/változhat, mivel nem sokára két eléggé Hypolt animét is elkezdek (Aria évadok; Hajime no Ippo), Illetve van pár amibe belenéztem, remek első részek de addig újra nem kezdem még nincs rá teljes felirat (Rainbow; Monster).  (A pirossal jelölt címek kaptak 10/10-et tőlem)


25. Steins;Gate
Lehet az S;G-t szeretni és utálni is, tény hogy egy megosztó anime lett, ennek ellenére bődületes pontozásokat kap, és azért valljuk be nem véletlen, ott volt a paradoxon elméleteknél minden. Lehetett volna bele több ilyen elméletet rakni, tény de elég fordulatos volt szerintem így is, a 9 pontot megérte.

24. Shiki
Szintén egy nagyon megosztó anime volt, én bevallom az első Tizennyolc (18) része Zseniális volt számomra, alapjáraton is imádom a nyomozós dolgokat, nem hogy misztikummal keverve. Viszont aztán a vége sajnos átment monoton mészárlásba, így 10/10 esélyes volt sokáig, de a végén csalódni kellett.

23. One Outs
Igen, felkerült egy sport anime is, illetve jön még egy de az nem feltétlen igazi sport. Ez az anime engem meglepett, egy psycho-thriller és egy sportág keresztezése volt, és remek lett. Nem gondoltam volna hogy ennyi mindent ki tudnak belőle hozni, egy-egy számítás is remek lett. Nálam itt a helye a 25-ben.

22. Claymore
Az egyik, ha nem a legjobb valaha volt és jelenleg befejezett shounen anime. Imádtam a flashbackeket benne, imádtam a karaktereket, a kidolgozott érzelmi válságokat a flashback-ben. Tény hogy cliffhanger vége lett sajnos. Pont ezért régóta tervezem a mangáját folytatni. Nem lehetetlen hamarosan nekiállok annak is.

21. Kara no Kyoukai 5: Mujun Rasen
A Kara no Kyoukai széria Ötödik mozifilmje a Mujun Rasen és egyben a legjobb is. A legjobb történetet hozta, a legjobb harcokat és a legtöbb meglepetést. Pontosan nem tudom hogy Chronologycal-ban hol áll a rész, de egy biztos horror rajongóknak egy kötelező mozifilm sorozat a Kara No Kyoukai széria.

20. Toradora
A Toradora-ról ne is olyan rég írtam a fórumon is, talán két hónapja. Szintén egy meglepetés volt, mert először azt hittem egy agyon hypolt iskolai maszlag unalmas történettel (mint amilyen a Clannad első évada volt. Bocsánat fanok.), de nem az lett, remekül kihozta a legjobbat az amúgy sablon elemekből is. Egyébként ha jól tudom az írójának egy másik animéje most fut a Golden Time, amiben még egy Nanát is láthatunk.

19. Mahou Shoujo Madoka Magica
A Madoka-nak is volt egy hatalmas Hype parádéja, mellesleg szerintem az utóbbi talán 3 évben az összes agyon hypolt anime mint a Shingeki no Kyoujin a Fosonline(sao) vagy a Guilty Crown borzalmas volt, de ez nem. Én tudtam élvezni, egy elég kegyetlen Mahou Shoujos anime, aminek én személy szerint nagyon várom a folytatását a harmadik mozifilm személyében.

18. Gintama' (S02)
Ugyan aki animében jártas ki ne ismerné a Gintamát, vagy Gintokit vagy Kagurát esetleg Shinpachi-t. Megmondom ritkán tudok élvezni egy direktbe paródia elemekre építő animét, de ez az volt. Bár erős túlzásnak érzem hogy majdnem TOP1 a MAL toplistáján. Emlékszem pont az anime 29.része(összes számozás szerint 231.része) volt az amit eddig HATSZOR láttam és mindig behaltam rajta a röhögéstől.

17. Great Teacher Onizuka
Ezt az animét egy szóban tudom jellemezni: Böszme. Hatalmas böszmeség volt, egy remek eszement karakterrel és egy elfogadható storyval. Ugyan a vége sajnos Cliffhanger, de a manga tart tovább ha jól tudom. Sajnos több mint 10 év után kétlem hogy lesz folytatása, pedig eltudnám viselni.

16. Black Lagoon: The Second Barrage
Ez az anime, az első évadával együtt egy adrenalin bomba volt, az egyik legjobb akció anime. Rengeteg skuló, rengeteg Badass kari, rengeteg vér, rengeteg izgalom. Mi kell még? Volt egy durván Badass női főszereplőnk aki enyhén volt eszement. Külön-külön az Arcok remekek voltak, csak sajnos egybe története nem volt, pont ezért maradt le a Tíz pontról. Egyébként az egyik olyan anime, amiben szinte az összes szereplő (főleg itt a második évadban) egy vadbarom szó szerint, eszement állat vadbarom találkozója. Ha számolnom kéne csak ebben az évadban vagy két tucat elmebeteg karakter volt.

15. Noein: Mou Hitori no Kimi e
Szinte zseniális anime lenne ha a közepe nem lassult volna be, erről pár hónapja AA-n írtam, ez a idősíkos történet ív zseniális elgondolás volt, annak ellenére hogy sokkal több mindent ki lehetett volna belőle hozni. Sajnos tényleg a közepe rontotta el az egészet, belassult. Tipikus példa hogy lehet pár résszel elcseszni az addigi fél évadot.

14. Chrno Crusade
Egy kissé történelmi shounen fightba alakuló démonos cucc, aminek volt egy rettentően jó drámai szál a végén. A lezárása az egyik legmeghatóbb lezárás amit animében láttam, lesz még olyan anime itt a toplistán aminél a lezárást dicsérem, de nem feltétlenül a szomorú lezárás miatt még ha az adott cucc dráma is. Ez pedig shounen létére is megható tudott lenni, le a kalappal előtte.

13. Berserk
Jön az egyik nagykutya, a Berserk. Van három remake mozija egy kicsiny folytatással. A legnagyobb baj vele hogy nincs folytatása, ezen kívül szó szerint az anime ZSENIÁLIS! A legjobb helyen maradt vége, hatalmas fordulat volt a végjátékban, de sajnos animében azóta nincs folytatása, pedig szerintem egy ilyen anime megérdemelné. Egyébként három zseniálisan megírt és lefestett karakter benne a főszereplő. Remélem a következő évben bejelentenek valamit vele kapcsolatban. A legjobb seinenek között van, az biztos. A mangáját viszont nem rég kezdtem el olvasni, rettenetesen kíváncsi vagyok rá.

12. Mirai Nikki (TV)
A Mirai Nikki egy elég megosztó anime volt, én alapjáraton imádom egyfelől a Yandere csaj karaktereket, másfelől a túlélő játékos animéket. Ráadásban ez megvolt még egy-két dologgal spékelve. Utolsó 10 rész nyűgözött le igazán, és tény hogy voltak hibái, pont ezért az utolsó 10 pontosként tartom sorban. De annyira meghökkentő fordulat volt a végén hogy én anno megadtam neki a 10est. Igaz lehet ha most futna szezonálisan nem biztos hogy megkapná, ehhez újra kellene néznem.

11. Bakuman (S01)
Remek anime volt, nem csak az első évada, de szerintem ez lett a legjobb. Pedig MAL-on a három évad közül ez van a leggyengébbnek pontozva. Én szerettem és shounen slice-of-life amibe még romantikus szálakat is kevertek és egy percre sem volt monoton vagy unalmas. Remekül alkalmazta a humort is egy animében amiben lényegében a mangakák életét mutatja be.

10. Chihayafuru
Egy másik sport anime, ami TOP 25ös nálam, ez a Chihayafuru ami lényegében a Karuta nevű "sporttal" foglalkozik. Bár nem nevezném kimondott sportnak, de végül is a sakk is sportnak számít, sőt a japánoknál a tradicionális táblás játékok is mint a Go vagy a Shogi. Nagyon aranyos anime volt, főszereplő imádni való. A második évadának a feliratát várom, azért nem kezdtem el, remélem megközelíti színvonalban.

 9. Fullmetal Alchemist: Brotherhood
Egy olyan anime is becsusszan amit szerintem még az animében kevésbé jártas emberek is ismernek. Nem véletlenül MAL TOP1 ez az anime, a története lebilincselően zseniális. A világa fantasztikus, igaz nincs 100%-ban kidolgozva. Egy zavart engem végig, az pedig a néhol erőltetett SD-grafika és az erőltetett humor. Ennek ellenére megértem hogy miért imádják sokan, ez az anime nagyon is megérdemli a hype-t.

 8. Seirei no Moribito
Egy nagyon élvezetes Fantasy anime ez, igen tény hogy még így is kb sehol sincs a 4. helyen ékeskedő másik fantasy animéhez képest, ennek ellenére lebilincselően élveztem én ezt az animét. Tény hogy nincsenek zseniális karik, de a történet ott van, és a néhol megálló epizódikus szálakban is van hatalmas igazság, vagy egy-egy zseniális monológ.

 7. Code Geass: Hangyaku no Lelouch R1
Code Geass első évada, szerintem ezt is sokan ismerik, bátran és határozottan állítom hogy ez a valaha készült legtöbb fordulatot tartalmazó animének az első fele. Tény hogy cliffhangerrel ért véget ez az évad, de úr isten ami itt volt, hihetetlen. Bővebben lejjebb, mert itt van a második évada is. 

 6. Tengen Toppa Gurren Lagann
Szintén egy epic anime a javából, remek grafika, remek zenék, remek történet, epicness karakterek. Kell ennél több? Én imádtam, tény hogy a 10 pontban csak az utolsó 10 rész miatt lettem biztos, de megérte végül. Van pár laposabb része de olyan szinten epic az egész hogy hihetetlen. Egyébként aki nem tudná, a jelenleg is futó Kill La Kill-t is ugyan az rendezi aki anno a Tengen Toppa Gurren Lagann-t.

 5. Haibane Renmei
Ebben az egy animében több vallási és egyéb utalás van kb mint az összes itt szereplő többi 24 animében. Pedig csak 13 részes. Zseniális nincs jobb szó rá, igazi Dark Fantasy slice of life, fent tartja az ember gondolat menetét szerintem remek karik szerepelnek benne, imádtam őket. Szívesen továbbnéztem volna akár még 13 részen keresztül is. Sajnos a mangája rövid, gondolom nem volt rá anyag, pedig ami mestermű az márpedig mestermű, és ez közéjük tartozik.

 4. Juuni Kokuki
A valaha készült legzseniálisabb fantasy anime, csak így emlegetik mások a Juuni Kokuki-t, vagy Juuni Kokki-t ahogy jobban tetszik. Az egyik legszebb pozitív személyiség fejlődést leíró karakter akit valaha láttam a főhősnő. A világa valami brutálisan el van találva, minden részletében kidolgozott. Konkrét egy hibája van hogy "csak" 45 részes. Ezt a zseniális világot több száz részen keresztül is nézném ha lehetne. Egyébként meg volt egy nagyon jó különleges hangulata.

Dobogó!

 3. Ano Hi Mita Hana no Namae wo Bokutachi wa Mada Shiranai. /AnoHana/
Remek anime, hihetetlenül jó dráma, sőt a legjobb kimondott dráma, amit tényleg át lehet érezni. Imádtam a karakterek egymáshoz való viszonyódását, problémáikat és azoknak a megoldását. Ahogy egy ember miatt mindent megtettek, hogy a barátságuk túl lépett valamin és azt ahogy ezt lefestették. Kérdezhetnétek akkor hogy a Clannad AS ehhez képest, de szerintem túl sok volt abban a hiba. Ez tömör lett és a lényeget vitte. Torokszorító brutális hangulata volt néhol szóval: Bravó!

 2. Angel Beats!
Egy akció-dráma kombó egy csipetnyi psychologycal beütéssel és egy szerelmi szállal. Bonyolultnak hangzik? Hát annyira bonyolultnak azért nem hogy szapuljam érte. De az tény hogy volt ebben minden, egy alapjában úgy tudom a buddhista lélekvándorlásra alapuló alaptörténetek. Nem volt kimondott dráma, de a drámai szál miatt lett felejthetetlen anime számomra. Ez nem lefestette a drámát! Ez fogta és a kegyetlen igazságot belevágta a pofádba, nem dédelgette a storyt hanem kegyetlenül odavágta elég hogy emészd meg ha tudod. Már pedig voltak torokszorító pillanatok, ugyanúgy ahogy az Ano Hana-ban. A vége nem lett egy egyszerű eset mert nem lett teljesen egyértelmű, illetve még is, de valahogy mi van ha mégse érzésem volt anno 2 éve mikor néztem, és én szeretem ha egy végről lehet teóriákat gyártani, mi és hogy volt. Pont ezért jöjjön:

 1. Code Geass: Hangyaku no Lelouch R2
Mint írtam feljebb az első évadánál, a valaha készült legfordulatosabb és legzseniálisabb széria valószínűleg az "anime történelemben". A főszereplő egy hihetetlenül zseniális figura, amit leművelt néha az állam is leesett, hogy úgy mondjam a Death Note-s Kira + L megszorozva 100-al = Lelouch. Talán így lenne egálban a dolog. Remek trükkjei voltak, remek történetet hozott egy alternatív világban, e anime miatt szerettem meg a mechákat, pedig sok mecha fight nem volt benne, inkább a trükkökre és a főhősre épített nagyon mint a fightokra. A vége meg a valaha volt legzseniálisabb lezárás szerintem. Az utolsó résznek, az utolsó TÍZ percében az állam a pincepadlót verdeste úgy hogy a másodikon lakok! Valami fenomenális volt. És ez is egy olyan vég hogy még mindig hallok új és új teóriákat emberektől Skypen, AA-n vagy máshol hogy mi hogy történt, milyen utalás lehet még benne. Tény hogy a vége nem lett egyértelmű és pont ezért lett brutálisan pazar. Itt a helye a dobogó legtetején!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése