2013. november 1., péntek

Lovely★Complex


Igen-Igen, nálam ez az anime kimaradt, pedig régóta bele akartam nézni, sokan mondták mennyire jó (szokásos kisebb hype), és eléggé fel is van pontozva MAL-on. Az az igazság már csak a Nana és a Kimi ni Todoke van hátra azokból amit Romantic genrén beterveztem idén re. Remélem azok azért erősebbek lesznek. Remélem nem sértem meg a Lovely Complex Fanokat, aki nagy fan ne olvassa tovább, számomra aránylag jó anime volt, de nem egy megváltó, VISZONT! Azt kell hogy mondjam hogy sokkalta jobb volt mint a Kamisama Hajimemashita, viszont így is nagyon hullámzó teljesítményt mutatott ez az anime számomra. Voltak jó pillanatai, és nagyon gyengék, szinte gagyik is. Annyit még leszögeznék az elejére hogy sajnos az utolsó 6 résznél a felirat összevissza csúszkált, nem lehetett beállíttatni (valószeg elcseszsett verzió), így sajna magyar hangal kellett azt az utolsó pár részt nézni. Igen kitaláltátok, nagyon gáz lett a magyar szinkron, mint általában, mivel nem volt kedven szenvedni így néztem úgy, szerencsére túléltem. Egyik legnagyobb hibái szerintem az animének a storyline, a koncepció és pár bosszantóan sőt szinte már pocsékan megírt karakterek. Az alapja az egésznek már szerintem hülyeség, legalább is először ezt gondoltam. Romantikus story aminek a középpontja az hogy a csaj 170 centi, még a csávó 155. Először arra gondoltam hogy és? Ez se nem hatalmas ötlet se nem valami zseniális.



Aztán eszembe jutott hogy de legalább nem a szokásos alap shoujo sablon jön, tehát akkora gondom nem lett. Bár azért azt nem vágom hogy egy 170 centis csaj miért óriás? 155 centis csávó 17-18 évesen elég alacsonynak számít de szerintem 17-18 évesen egy 170 centis csaj maximum átlagos. Ez utóbbiban lehet hogy tévedek, de kicsit furán jött le hogy mindig ez volt. De tényleg hogy lehetett erre fogni mindent? Magasság miért annyira mérvadó egy kapcsolatban, miért baj ha a papíron gyengébbik nem a magasabb, stb. Rengeteg kérdést vet ez fel, és itt jöttem rá hogy innen nézve nem is egy rossz elgondolás. Nem tudom japánban hogy módi sajnos még nem laktam arra fele, de itt Magyarországon lehet hallani ilyeneket, XY magasság miatt szakított ZX-el. Ami viszont szó szerint bökte a csőröm az az eleji felfogás, ami végig kísérte az animét, sajnos. Majdnem Három teljes év telt el az animében, az elején elsősök voltak sac/kb 16év körüliekként kezdték az animét. És a lányok oldaláról egy elég gáz gondolkodás móddal. Már miért lenne kötelező a pár találás, jobb módi úgy "tanítják" hogy a szerelem megtalál (igen közhely de akkor is), persze ezért tenni kell. Szóval bele kell szeretni, nem magára erőltetni, és az elején ez ment. Ami még nem tetszett hogy ugyan azt a koncepciót játszotta el az anime, mint feljebb írtam 3 év telt el kb, ebből láttunk karácsony-t, szilvesztert, szülinapot, évzárót, valentin napot, meg még egy rakat mindent, DE HÁROMSZOR! Tehát háromszor játszotta el majdnem ugyan azt az anime.




De csak azért majdnem mert Risa és Otani kapcsolata közbe fejlődött, így kisebb újdonságok voltak. Jött a vége, ami egy felől tetszett, realisztikus lett, más felől meg nem mert nagyon gagyi, ismét csak sajnos. Realisztikus lett, mert felhozta magát egy gyengébb drámai vonalon, tovább tanulási lehetőségek és a mellék karik helyzete párjukkal stb, majd az évzáró. Nagyon gagyi meg azért lett mert akár hogy Risa x Otani kapcsolata ugyan fejlődött, de már az első részben tudtam hogy ez lesz a vége, több mint 20 részig tépázzák egymást de az ő szálukat lezárják nyílt "igazából még is szeretlek" dologgal. Végének szerintem durván Cliffhanger szaga van, bár ahogy látom manga is akkor tájt ért véget. Itt is abba lehet hagyni, de azért messze nem egy lezárt történet (szerintem..). Karaktereknél volt gond, rengeteg iszonyat gyéren megírt kari volt, annyira eltűntek hogy hihetetlen. Soroljam? Oké, sorolom: Haruka; Mimi; Suzuki; Maitake; Nakano; Kohori. Sőt, Risa két barátnője Nobuko-t és Chiharu-t is lehetne akár ide sorolni, tűntek ők is el. Akik nagyon felhúzták az animét az Koizumi Risa és Otani Atsushi volt, remek párost alkottak, rég láttam olyan párt, vagy akár shoujo animét amiben nagy többségben remekül működtek a viccek/poénok, egyáltalán nem voltak laposak. Sőt rég láttam olyan shoujo animét ami megröhögtetett, igaz az is csak párszor tette de haladásnak tökéletes.




Risa és Atsushi is külön-külön és együtt is szerethető karik voltak. Nem nyűgöztek le, de talán shoujo animében átlag fölöttinek lehetne őket nevezni. Grafika csúnyán felemás lett, nem egyszer csúsztak el az arányok, a Super Designed irtó csúnya lett néha, amúgy többiben átlagost hozta. Opening-Ending Párosok elmentek, de felejthetők voltak. Pontozásban adok neki egy 7/10-et, de csak a poénok és a két főszereplő miatt, shoujo fanoknak azért ajánlom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése