2013. szeptember 21., szombat

Dragon Ball Z Movie 14: Kami to Kami




Utóbbi időben a shounen mozik színvonala eléggé megcsappant, One Piece Z is csalódás volt, a Hunter x Hunter Mozi sem volt valami jó, a Naruto mozija meg egyszerűen kimondhatatlanul szörnyű volt. Hát a Dragon Ball Z Movie 14: Kami to Kami eléggé felemás lett, így már a shounen mozik közül csak a Gintama maradt, ami remélem alkot is komolyabban. Dragon Ball-t soha nem a történetéért szerettük, legalább is én nem, főleg kis koromban néztem régebben, viszont most is azt mondom a világ és a karik nagyon össze van rakva és ez egy működőképes dolog harcos formában is, de a Gintama esetében kevesebb harcal is nagyon jól működött. A történetet régen se lehetett felhozni, elvégre a Dragon Ball, a Hokuto no Ken és a Kinnikuman voltak a legelső kimondott shounen fight animék a jobb tudomásom szerint.(Utóbbi kettőt nem láttam, terveztem de egyikre sincs teljes felirat.) 



Kicsit én úgy éreztem hogy a mozi elejét elhúzták, és olyan semmilyen lett, jó volt újra látni Gokuékat meg a pereputtyot, de kevés. Szerintem maradnia kellett volna a régi koncepciónál, jelen esetben hoztak be egy szokásos újabb epic fighter boss-t és egy újabb harci módot(Super Saiyajin God). Manga persze jó rég véget ért meg minden, de lassacskán a 30. évfordulójához ér a manga (Jövőre, azaz 1984-ben indult), és azért közel a "30"hoz többet vártam egy DB mozifilmtől hogy azért ezeket már nem vállalnak már be olyan gyakran. Pedig a rajongótábor töretlen, szerintem normális storyval sokkal többet kilehetne hozni ezekből, főleg a végén az volt az egy érdekessége a filmnek, amit a végén Bills mondott Son Gokunak az univerzumokról. Rengeteg időhúzás volt, volt az elején legalább három olyan jelenet aminek semmi értelme nem volt az égvilágon, a karik elég kevés szereplést kaptak (de ezt lejjebb). Elment az egész nézhető volt, kicsit nosztalgia hangulat (rég néztem DB-t), de semmi kiemelkedőt nem alkotott pedig vártam. Ráadásul kicsit olyan érzésem van hogy az egész lezáratlan maradt, persze ez csak lehet hogy lehetőség később a többi mozinak, mert remélhetőleg még lesz, bár egyenlőre még csak reménykedni lehet, hisz a 13. és a mostani 14. mozi között eltelt majdnem 20 év.



Karakterek rendben lettek volna.. ha szerepeltek volna, el-el tünedeztek, elején még Goku is. Bills és Wiss volt a két kari aki szinte mindig szerepelt, és nem sajnáltam, mert Bills és Wiss is hatalmas karik voltak. Főleg Bills, belőle többet láttunk, troll istennek is elmehetne körülbelül. Harcok nagyon szépek voltak, ez volt a grafikailag legszebb Dragon Ball, egy-két elcseszetten átlátszó CGI ellenére is. Főleg úgy hogy a legutóbbi a Kai, a Zed Remake kb egy összevágott "Upscale" hányadék lett grafikában. Nem volt rossz de felemás, kár volt a mára már sablonná lett dolgot még egyszer megcsinálni, részemről 6/10, mert azért jó volt újra látni Goku-t.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése