2013. augusztus 22., csütörtök

Chrno Crusade




Aki azt hinné hogy olyan kegyes vagyok pontozás gyanánt az nagyon téved, ami kicsit is nem tetszik így is úgy is bele fogok kötni, viszont most újra csak annyit tudok mondani hogy: Bravó! Nagyon sokáig húztam egyébként ezt az animét, kb február óta bent volt torrenten, mindig sorra várt, de így utólag ezt előbb kellett volna megnéznem, kár hogy eddig vártam vele. Sorban már a harmadik jó pontot fogom adni, ritka nálam, most így jött ki. Úgy gondoltam először hogy kihagyom hogy erről az animéről írok mert durván sokkolt, de ezt majd lejjebb. Shounen mércével ez az anime k*rva jó volt! A D.Gray-Man és a Ao no Exorcisetet agyon gyalázta, már ha a másik két ördögűzős animét veszem figyelembe. Ég és föld a külömbség, mind storyban mind karakterekben szerintem bőven a Chrono előnyére. Úgy egybe végig az anime tetszett, egy-két apró dolog volt tényleg amit majd felhozok hogy nem de semmi több. Szerintem egy remek kezdést láthattunk, ugyan első rész nem győzött meg de már abban is volt egy kis poénkodás, új karik stb. Aztán hogy a story is elindult meg lepődtem eléggé, teljesen úgy voltam hogy ez egy laza shounen anime lesz, harcok, átlag történet és sablon karik. LÓFA**T! Ez az anime shounen szinten zseniális volt. Egyszerűen már a story elején is annyira meglepett hogy tényleg elő állt egy érdekességeket hozó storyval, ráadásul amiben ennyit fektetnek a karakterekre. Tényleg úgy álltam neki hogy biztos egy átlag shounen, már a MAL-os pontozása alapján, de ez a szememben egy kiemelkedő cuccos volt.(És ez tőlem nagy szó, kb összesen eddig 4 vagy 5 olyan animét tudok amirél képes voltam áradozni, ez lett a következő.) 


Fantasztikusan lefestették Chrono; Rosette és Joshua múltját, külön tetszett hogy nem csak úgy gyors belesűrítették, hanem szinte külön történet szálként normálisan visszaemlékeztek rá. Azmaria és Satella múltja volt az egyik dolog amit kicsit jobban kivitelezhettek volna. Illetve volt még kettő ilyen, az egyik hogy nem épített már az elejétől komolyabban a Rosette-Chrono románcra, a másik pedig a poénos jelenetek. Igazából jól álltak az animének a poénok, főleg ezzel a két remek karival, de én úgy érzem hogy néha rossz helyen rakták ezeket bele. Főleg az elejére gondolok ahol még a komoly jelenetek közbe is berakták. Talán teljesen komoly animének még ennél is jobb lett volna, talán. Nem tudom mennyiben más mint a mangája, de ahogy nézem az is kevesebb mint 60 fejezet, amit sajnálok mert remek storyja volt el lehetett volna jobban húzni. 14.rész után indult be igazán az egész. Rengeteg dolgot tudtunk meg, kiteljesedett múltat kapott Chrono is, mellé egy magyarázatot a személyiségéhez. Aztán jött a végjáték. Elég kemény volt benne 1-2 dolog, érzelmileg elsősorban. Az is tetszett hogy a végső harcot nem húzták 3 részen keresztül és hogy nem ment a történet kárára. A lezárása egy szóval élve: ÜTÖTT. Nem kicsit, nem spoilerezek de tényleg durván lesokkolt. Gyengébb idegzetűeknek kajak nem ajánlom, érzelmileg olyan vagyok általában mint a betonfal, de ez a lezárás nem hazudok, szó szerint több órára KIÜTÖTT.(SZÓ SZERINT!) Hihetetlen volt amit leműveltek a végén a két főkarival, egyszerűen még mindig gyomorgörcsöm van miatta, pedig jelenleg most amikor írom mindjárt 23 és délután fél 4 kor végeztem vele. Szóval tényleg, összesen eddig 4 anime vágott engem padlóra, abból 3 drámai módon, egy pedig epikus módon, de úgy hogy szólni sem bírtam. Azt nem mondom el hogy ez miként vágott a földhöz, aki akarja nézze meg, viszont mindenképpen eredeti szinkronnal nézze. Kis ecchi is volt benne, illetve véres jelenetek is voltak, de ezt majd a grafikánál.


Remek karakterek voltak, imádtam mindet, remek párosok voltak benne. Chrono és Rosette, imádtam őket, amit a végén érzelmileg levágtak a nézőknek.. uhh. Rosetteben külön imádtam hogy tényleg egy olyan karaktert hoztak ki belőle aki küzd is. Illetve Chrono esetében hogy egy tényleg hozzáillő személyiséget kapott. Azmaria először kicsit fura volt, átlag lolinak hittem, pedig kicsit változott a végére és meg is szerettem az anime második felében. Satella szintén, első felében el-el tűnt, de az ő storyját is remekül beleillesztették a főszálba. OP-ED EPIC szint volt mind a kettő. Azt azért elmondanám hogy ritka hogy shounenben torokszorító hangulatot érzek, itt pedig így volt, és ehhez a hangulathoz a zenék is hozzá tettek. Grafika 2003-2004hez képest egész szép volt, hozzá illett teljesen ez a darkosabb grafika, karakter desing külön tetszett, a véres részeket lehetett volna erőltetni hogy még kegyetlenebbnek tűnjön az egész. Pontozás, igen, újra azt tudom mondani hogy nem szoktam szórni a pontokat, de a vége miatt felfele kerekíttek. Akkorát ütött kajak mint a 220. Elnézést esetleges ismétlésekért de nagyon ütött tényleg.

9/10

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése