2013. augusztus 21., szerda

Toradora! + OVA




Félve kezdtem bele, sajnos a kimondott iskolás animék Háromnegyed része unalmas, egyszerűen már nem szórakoztat engem, ugyanazt próbálják ellőni újra és újra. De ez merőben más volt, ritka hogy egy anime engem megtud lepni, ráadásul annyira hogy nem csak hogy szerettem, de még azt is kell mondjam a végén hogy nem az egyik, hanem A legjobb a kategóriáján belül.(Már a látottaim közül mindenképp.) Pedig aki ismer tudja hogy nem szoktam semmit direktben agyon dicsérni, ugyan volt benne pár kisebb hiba de egy hihetetlenül szórakoztató anime volt, és így utólag rávett hogy anno dobott iskolás animéket újra kezdjem.(Ez magyarul annyit tesz hogy töltöm már először a Baka Test-et.) Azt kell mondjam hogy első két rész sem indult már rosszul, jobban indult mint egy átlag sulis anime, ekkor még azt hittem hogy ez a szint fog maradni a leges leg végéig, viszont hatalmasat tévedtem.(De ezt majd pár mondattal odébb.) Felvázolták a helyzetet, nem erőltették agyon a poénokat sem, és megismertünk kapásból két rész alatt legalább 5 nagyon szórakoztató karaktert.(Már ha tanárnénit és az anyukát is beleszámolom.) Viszont a szint egyre jobb lett, érezhető volt hogy szinte részről részre jobb és jobb, sőt szórakoztatóbb is lesz ez az anime. A legnagyobb fordulat (Már minőségben) a 10.részben jött, ott váltott az anime "ritmust", mintha előtte csak félgőzzel bemelegített volna.(Megjegyzem, előtte is ott volt Ami története, csak az más szinten volt a későbbiekkel.)


Utána kezdődött jobban kibontakozni a főszál és kezdődtek a jobb féle szerelmi drámák. Azt megjegyezném hogy az anime szinte az összes iskolás animékben szokásos részt felhasználta,(fürdő; iskolai fesztivál; verseny; stb..) viszont ezt most ne negatívumként vegyétek. Mert remekül kezelte ezeket, szó szerinte mesteri módon mégha ezekről a szokásos részekről volt is szó, ott is voltak nem törődtek vele, nem rabolta az időt, a story ment tovább közben. Nem álltak meg egyszer sem és ez számomra nagyon nagy pozitívum volt, végre egy anime ami ezeket a dolgokat is tudta kezelni. Ezt a "ritmust" végig követte az anime a végéig, talán kisebb lassulások voltak (18-20 környékén) de nagy vonalakban engem nem zavart. A végjátékban is jött pár meglepő dolog, nem csak a karakterek érzelmei miatt mondom, hanem úgy magában meglepett egy bizonyos rész. (Ilyenkor jött elő a CG-es tátott szájjal bámultam tekintet xd) De volt egy lezárásunk is, öhm igen. Megértem hogy megosztja az embereket, megtudom érteni azokat is akiknek nem tetszett, nekem igazából bejött, csak a végén egy kisebb dolgo zavart, de az nagyon. Az pedig az hogy oké ütött a vége, de tényleg vége? Nemáááár.. Általában nem szeretem ha a nézőre bízzák a dolgot. Itt inkább csak az zavart hogy nincs folytatás, bármilyen hosszúságú.(És sajnos ahogy látom nem is lesz, novelt elvileg teljesen feldolgozta, a mangája meg gondolom ugyan az mint a novel csak manga formában.)


Ha valamihez hasonlítanom kellene az a Sakurasou lenne, viszont azért ez egy-két fokkal jobb lett nála. De érzek egy kis copy szagot a Sakurasou részéről.(Ezt majd a kariknál.) Hangulat a drámai részeknél isteni volt, volt benne két verekedés, ha úgy tetszik "csajbunyó". Itt is egyszerűen a hangulat annyira a tetőfokára hágott azalatt a pár perc alatt, nem volt egy torokszorító fullasztó epic hangulat, de egy szerelmi drámához képest nagyon élveztem amit hangulatban leművelt. A karaktereket imádtam, ugyan volt egy dolog ami három karaktert illetően zavart, viszont összeségben nézve azt kell hogy mondjam: Kit érdekel? Annyira szórakoztató karakterek voltak hogy egyszerűen nem érdekelt. Ha már megemlítettem azért leírom, Ami; Minori és Yuusaku voltak azok akik néha néha el-el tűntek.(De mint előző mondatban is írtam: Kit érdekel ha szórakoztatóak voltak..) Aisaka Taiga hatalmas kari volt, vele avattam egy új kedvenc karaktert, úgy is üres még pár hely. Imádtam, sőt az első kari akit szeretni igazán szeretni tudtam a kissé Tsundere jelleme ellenére is. Ryuuji Takasu, jó kari volt őt is nagyon csíptem, amit sajnálok hogy nem adtak neki hosszabb múltképet. Stílusa nagyon adta, azért nem a minden napi sablonos csávó volt, sőt ha szabad úgy fogalmaznom, számomra egy egyéniség volt.(Nem Lelouch szinten, de az volt.) Kitamura Yuusaku, hatalmas hülyeségei voltak a közepe fele, egyik a történetbe illő mellékszál vele játszódott és az iszonyat jó lett. Kicsit engem egyébként a Gintamás Shimura Shinpachi-ra emlékeztetett a kinézete. Kawashima Ami, volt vele is egy rövidebb történet, de azt inkább egy bevezetőnek nevezném. A személyiségei nagyon adták, kár hogy csak párszor láthattuk váltakozni őket. Kushieda Minori, szintén egy baromi szórakoztató karakter, Taiga és Ryuuji után ő volt számomra a harmadik kedvenc az animéből. Bolond dolgait hihetetlen eltalálták, amúgy meg szerintem egy eléggé tiszteletre méltó karakter volt. Egyébként a Sakurasou szvsz őt próbálta másolni egyik karakterével.(Persze ezzel senkit sem bántani akarok, vagy a Sakurasou-t fikázni, csak kicsit copy szagú volt. Ettől még az is nagyon valószínű hogy csak véletlen.)


Grafika nem volt csúnya, ugyan semmi kifogás nem lehet arra hogy ha valami grafikában részlettelen, de szerintem egy ilyen kaliberű animébe nem is kellett jobb. Így volt jó egyszerűen, egy romantikus drámának nem kellenek csili vilis dolgok meg epic CGI. A két verekedős jelenetnél csúszott talán kicsit szét. Remek OP-ED párosok voltak. Mind a négy dal tetszett, egyik sem volt mindennapi, és az anime közbeni kicsit fura OST is bejövős volt. Igazából ilyen téren is csak dicsérni tudom. Pontozáson is túl vagyok, az az igazság hogy ezt az animét nagyon megszerettem, és csak ajánlani tudom mindenkinek. Általában ha én megszeretek egy animét a végső értékelésnél több esélyt adok hogy felfelé kerekíttek. De a felfele kerekítés jelen esetben nem megy, mivel felfele a Tíz Pont lenne, viszont aki ismer az tudja hogy a Tíz és a Kilenc pont között van nálam a legnagyobb űr. Elgondolkodtam rajta ugyan, de végső soron a 10est nem tudom megadni neki.

Tehát egy erősebb 9/10.
(OVA-val együtt néztem, OVA 5/10 elég bugyuta lett.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése