2013. augusztus 20., kedd

Psycho-Pass


Tavaly belekezdtem mikor szezonálisan futott, de 7 rész után félreraktam őt, és sokáig el is felejtettem, nem rég megláttam hogy elérhető nagyon jó minőségű 1080p-s BD, így azonnal le kellett szednem, és most került sorra.(Shinsekai Yori ugyan így járt, azt is nem sokára nézem.) Cyberpunk animékkel nincs túl jó viszonyom, a GitS:SAC-ba is háromszor kezdtem bele mégsem tudtam befejezni, pedig nyomozós dolgok bejönnek. Ez az anime is hasonló volt stílusban, cyberpunk és nyomozós, még is valami iszonyat szerettem ezt az animét. De most valaki megkérdezné tőlem hogy melyik a kedvenc Cyberpunk animém, rávágnám hogy: Psycho-Pass. Bizony sokat nyomott a latban a kidolgozott világ és a keményebb nyomozós-krimi. Világa baromi jó volt, nekem iszonyat tetszett, minden benne volt ami egy ilyen stílusú animéhez kell. Látszott azért hogy voltak a "rendszerben" hibák dögivel, már az első rész nagyon szépen felvázolt egy-két dolgot.(Ezt úgy értem hogy magában foglalta a hibát a történet is.) Lényegében nem is egy főszál volt hanem kettő (sőt ha a Kougamisat is beleveszem három..) de ezek egybefonódtak a közepe felé. Illetve az egyikből adódott a másik probléma. Én viszont azt mondom, ritka kivétel de ebben az animében szerettem az epizodikus egy-két részes nyomozós szálakat, ámbár azok sem voltak annyira epizodikusak, nagyon szépen beiktatták a történetbe. A történet úgy a közepe után kezdett nagyon elindulni, mármint maguk a főszálak, remek fordulatok voltak benne tényleg.













Sőt a rendszeres fordulat után nagyon el lehetett gondolkodni a dolgokon, hogy az a világ is elég kemény, igaz előtte is voltak már rá konkrétumok.(Bár a mai Magyarországnál talán még az is jobb lenne..) A vége fele úgy kábé a 17-20 rész körül, az akció dúsabb jelenetek illetve a fordulatok után belassulni látszott a dolog. Nyomozást a 20.részben megint imádtam, bár rövid volt és csavar sem volt benne, ennek ellenére az összes ilyen rész az animében remek volt. Lezárás nem különben, sokaknak ahogy látom nem tetszett, nekem igen. Egyik várható lezárást kapta az tény, emellett viszont még így is lehet benne még több évad is, amit személy szerint nagyon remélek hogy előbb utóbb fog jönni, és azt már szezonálisan is fogom vinni. Ami még kissé zavart, hogy néha a karakterek, főleg egy Shougo elkezdett random versben beszélni, valahogy nem illett bele szerintem. Volt benne véresség is, ilyen animében mondjuk ez kötelező volt, nem szálltak el, egy-kétszer tényleg kegyetlen volt amit bemutattak, viszont sokszor nem látszott sok minden, minden esetre én nem bántam volna ha a gore faktort még egy vagy két fokkal, sőt akár annál is jobban felemelik a készítők, végül is szinte a kegyetlenségtől is függ a hangulat. Elég sok minden függött a mentális állapotoktól és pont azért volt az animében fontos szerepe a karaktereknek.


Nem mondom hogy zseniális bemutatást kaptak a karik, viszont mindenképpen érdekesek voltak egytől egyig. Egy dolgot nem értek csak, hogy miért? A HAT nyomozó főkarakter közül miért csak egy kapott teljes múltképet, ráadásul azt egy egész részben, illetve hogy ha már csak egy kap akkor miért nem a legfontosabbnak Kougaminak adtak. Ugyan szavam nem lehet a karikra, tényleg mindegyiket érdekesnek tartottam (a nyomozásban segítő csajszi-t külön imádtam, annak ellenére hogy mellék karakter volt) de ez hogy csak egy karit kapott flashbacket mindenképp kissé zavart. Akane-t nagyon csipáztam, szinte teljesen új karakter lett a végére mint ami az elején volt, a nézetei is a világhoz képest egy segítő dolog volt, és főleg a "kényszerítőkre" nézve egy kedves gesztus.(Már ahogy bánt velük.) Kougami Shinya, érdekes karakter volt, viszont a buszú vágya mivolta bővebben is érdekelt volna, pont ezért elsősorban neki kellett volna egy teljes múltbeli képet adni, vagy külön egy rész flashbacket. Makishima Shougo, újabb érdekes kari, a nézeteit tökéletesen megértettem helyzetét nézne, és a világ helyzetét nézve is. Lényegében egyfelől gonosz ember volt, egy kegyetlen manipulátor aki nem szereti elvégezni a piszkos munkát, viszont másfelől szerintem amit a főszálban csinált nem feltétlenül volt gonosz.(Már maga a terve, a kivitelezés az volt.)

Többiekről nem akarok bővebben írni, mind remek karik voltak, és remélem a történetek ellenére ha lesz második évad ők is valamilyen formában benne lesznek. Szuper zenék kísérték egyébként az animét, nagyon adták a hangulatot végig, és mind a két OP-ED páros szuper volt, én imádtam. Grafika, BD 1080p adta, kellően kegyetlen volt, lehetett volna még kegyetlenebb ugyan (mint feljebb is írtam) de szavam nem lehet rá. Talán egy-két kocsis jelenetnél látszott hogy mintha kicsit CGI lenne, de annyi baj legyen. A skin váltásos dolog megint nagyon adta, bár gondolom ez elsősorban a történet érdeme, de a szoba illetve a drón kosztümök nagyon epic ötletek voltak. Pontozással most kivételesen nem vagyok bajban, egy gyengébb 9/10-et adok, nagy vonalakban imádtam, remélem lesz folytatása, és minél hamarabb.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése