2013. augusztus 19., hétfő

Dantalian no Shoka / Bibliotheca Mystica de Dantalian




Elég sokáig várattam ezt az animét, úgy kb 1-1és fél hónapja biztos hogy lent van már. Végül nagyon is megérte megnézni, hibái ellenére szerintem fantasztikus hangulatú anime volt. Volt rajta azért egy kis Gosick-es hatás, bár a Gosick erősen épített a thrillerre és kevésbé a fantasyra. De nem hinném hogy bármi miatt koppintás lenne, egyszerűen hasonló időben játszódik mind a kettő, illetve hasonlóan misztikus feladatmegoldós dolog volt, maximum a női főszereplőket lehetne hasonlíthatni. Nagyon régóta először tudom mondani: Na végre valami jó kis shounen! Sőt néhol még shounen fightnak is lehetne nevezni. A könyvtáras alap story nem volt rossz. Nagyon látszott rajta hogy erősen epizodikus, de ez nyomozós anime lévén szerintem nem túl meglepő. Egyes történetek úgy magukban is nagyon jók voltak, egyszerűen szórakoztatóak, és akárhogy nem voltak benne epicness csavarok illetve nagyon mély történet, még is valahogyan nagyon jónak éreztem őket.(Nem tudom megmagyarázni miért talán a hangulat..) Főszál sem lett volna rossz, ha például a múltakról is többet mutatnak (bár ugye 12 részbe nehéz beletömni) illetve a másik két párosról is valamit megtudunk, csekély egy-egy rész kevés volt nekik. Hangulata az animének valami lenyűgöző volt, kajak ledöbbentett. Ugyan az a hangulat mint amit a Gosicknál éreztem háromnegyed éve mikor néztem. Az biztos hogy ez az európai 19.század elején játszódó nyomozósdi nagyon bejön számomra.(Persze hogy amiből nagyon kevés van..) 



Volt némi véresség is benne, nem volt egy hentes anime azért szóval aki véletlen megnézné ne egy Elfen Lied szintű hentelésre gondoljon, ezek inkább csak a történeteknek a keménységét próbálta fokozni, szerintem egyébkén nagyon is sikeresen. Többet ki lehetett volna az egészből hozni ugyan, ahogy látom a Novelje 30 chapteres, ami nem rossz viszont szerintem(és remélem is) hogy nem az egészet dolgozta fel mert így nagyon lukas a vége. Pont ezért fel tud bosszantani amikor egy effajta hangulatos anime nem kap folytatást, míg a gagyi shounenek és az idegtépő iskolalányos moe poénkodós animék meg már a 3. vagy 4. évadjukat kapják.  De remélem hogy fogunk kapni neki a közeljövőben valamit. Karaktereket valahogy imádtam, egyenként is de párosban hatalmasat alkottak. Ugye Dalian és Hugh Anthony (továbbá: Huey) volt a fő párosunk. Dalianról kicsit lerítt hogy Gosickes Victorique de Blois stílusa van, végül is ugyanúgy gótloli mind kettő, viszont szerintem személyiségben azért voltak eltérések. Például ha jól emlékszem Victorique-nek nem volt annyira nagy a szája mint Dalian-nak, és ennyire félénk sem volt. Egyébként Dalian szinkronjának Miyuki Sawashiro-nak hatalmas dicséret, nagyon profin csinálta.(Azt mondjuk egyből lejött hogy a Dot Hack Quantumos Tobias-nak hasonló hangja volt, de most megnézve már biztosra tudom.)  Huey - Kujou meg szerintem teljesen más volt. Huey-t is imádtam, bár nem annyira mint Dalian-t, egyszerűen egy jó főszereplő volt, igaz a célja valódi okának a hátterét nem teljesen tudjuk meg, de most annyi baj legyen. A másik két párosról sokat nem tudok mondani, keveset szerepelte, amennyit láttam belőlük abból csak annyit tudok leszűrni hogy az "égetők" nagyon szórakoztató páros volt, Razielék pedig elég magabiztosak.



Grafika elég merész volt, és elég sokoldalú. Ahogy észrevettem volt pár különböző grafikája az animének. Például azt hiszem a 9.rész, a shámános, Szinte 1:1ben olyan volt mint a 2012es Lupin 3 grafikája, illetve a "könyvtárban" játszódó jelenetek hajaztak a Tenma Kuro Usagira, 1-2 harc meg észrevehetően Tenge Toppa beütése volt. (Ezt megint nem nevezném koppintásnak mivel a Kuro Usagival egyszerre futottak, a Lupin 1 évvel később készült és egyedül a Tengen Toppa az ami előbb volt. Kár is ilyenen rágódni szerintem, stúdiók döntenek úgy is, mi csak élvezzük.) Pontozás, na itt hatalmas gondban vagyok. Volt hibája, nem volt epikus, részben voltak kicsi ismétlések. Ennek ellenére én nagyon szerettem, lehet még a novelbe is belekezdek. Hogy ha az eszemre hallgatok lefele kerekíttek és 7 pontot adok, ha a szívemre akkor felfele és 8at. MAL átlag alatt nem szeretnék neki adni, így marad az ami legritkább esetben jön, vagy nem pontozom vagy felfele kerekítem. (Ide képzeljetek el egy 30perces gondolkodási időt.) Harminc perc alatt amíg volt egy kis dolgom, végig ezen gondolkodtam, és arra jutottam hogy megadom.

Tehát az én ítéletem: 8/10!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése