2014. március 13., csütörtök

Mushishi



Eredetileg 2010be én ebbe már belekezdtem, de akkor valahogy nagyon elfeledkeztem róla. Bár akkor még nem is igazán voltam oda ezekért a misztikusabb storykért, ráadásban az is rátett hogy akkoriban nem igazán preferáltam az epizodikus dolgokat, sőt utáltam ha valami epizodikus. Nos mára már nincs bajom az epizodikus dolgokkal, ha az jó. Lehet nem is kezdtem volna bele ha nem jelentették volna be a tavaszi szezonra a Mushishi Zoku Sho-t, vagyis a Mushishi második évadát, mint animét. Érdekes kis anime volt, bár hullámzó is igazából. Epizodikusságot már elnézem de volt benne egy két számomra nem tetsző hiba, ami néha a történet rovására is ment. Részeket külön nem fogok sokat írni mivel mindegyik rész maga volt egy kisebb történet. Első, de legkisebb bajom nekem a főszereplő Ginko volt. Érdekes kari, és a története amit láthattunk ott a 10.rész fele nagyon jó, sőt az a rész volt az anime legjobb epizódja, de nekem maga a karakter hogy mondjam, túl nyugodt volt, olyan semmilyen hangulatot áramoltatott magából. Pedig a világa érdekes volt, csak a világ felszínét láttuk mint egy réteget, pont ez miatt maradt meg neki a misztikus hangulata, ami szerintem sokkal jobban átjött volna egy olyan főhőssel akiben megvan ugyan ez a misztikus hangulat. Az anime stílusát és magát Ginko-t is csak egy animéhez tudom most kötni hirtelen, az pedig nem más mint a Mononoke. Kicsit össze is vetem a két anime, ugyebár a Mononoke stílusilag hasonló volt, csak több részes epizódokkal, és erősen Horror-Thrillere építve.



Ez inkább lassú anime volt, gyorsan elmondta a részek elején a storyt majd Ginko megoldja az adott gondot. Ez volt itt a részek jó többségében. Ami számomra azért zavaró, mert nem egy történetnél ki lehetett következtetni hogy mi fog következni, még akkor is ha elég egyedi világa volt. A két főszereplő összehasonlításában pedig Kusuriuri az egész történetnek szerves része volt, áradt belőle a misztikum és a profizmus, ő igazából átélte a történeteket, és alakította őket valamilyen formában legalább is, ellentétben Ginko-val. Ginko lényegében a történetet csak segítette, a meglévő dolgokat tette jobbá, vagy oldotta meg. De egy valamiben jobb szerintem Ginko mint Kusuriuri. Az pedig a személyes történeteikben volt, mivel Kusuriuri-nak nem volt ilyen történet.(Legalább is a Mononokeban nem volt benne, az Ayakashi-t meg nem láttam.) Ginko-nak viszont volt egy egész szép története, amit nagyon sajnálok benne hogy rendkívül rövid lett. Jobban mondva összesen húsz perc, azaz egy rész. Sajnálom mert többet érdemelt volna, az a történet tényleg nagyon jó volt, mint mondtam az anime legjobb része az volt. Sőt igazából az egész animét jobbá tette, valahogy hogy tudtuk hogy ki a főszereplő, még ha a misztikum el is veszett belőle valahogy jobban lehetett őt követni mint előtte. Nem tudom lehet hogy pont ez miatt lettek a történetek ezen rész után egyre jobbak. Én a második felében az epizodikus történeteket sokkalta erősebbnek éreztem mint előtte. Addig olyan egész jó - nem rossz közötti részek voltak, de utána volt pár olyan rész amire azt kell hogy mondjam nagyon jó, és tényleg jól ki van találva. Voltak olyan részek is amik csak félig megoldottak, és némely rész elég elgondolkodtató jellegű is, szóval mélységben érzésem szerinte sokkalta mélyebb volt mint a Mononoke. Nem egyszer volt ebben az animében Psycho löket, néhol hatott néhol nem annyira de kellett bele.



Viszont miért mondom hogy ez az anime ha nem is zseniális de nagyon jó? A világa miatt! Rég láttam ilyen rétegelt fantasy világot amibe ennyi minden rejtett dolog van, és ennyi tartalommal bír.(Sőt inkább mondanám Dark Fantasy-nak) Ráadásul még csak egy réteget láttunk belőle szóval minden megeshet még. Bár nem hinném hogy meg fog mivel a mangája rövid, második évaddal szerintem az egész sorozatnak vége is lesz, így nem fog mélyebben belemenni a Mushi-kba a dolog. Sajnálom mert epizodikussága mellé a végére legalább beférhetne egy ilyen szál, ami direkt a mushik létével foglalkozik. Grafika hozta el a hangulat nagy részét, a félhomályos tájakkal, halvány színekkel, furcsa karakter desingel. Szóval szerint grafika ott volt. Opening és Ending kevésbé, nem is halgattam meg egynél többször. Én azt mondom nem volt rossz, aki szereti a misztikumokat és nem riad vissza az epizodikusságtól mindenképp nézze meg, mert elég jó kis anime volt, és várom a második évadot! Számomra eme "bogaras" anime 8/10-et ért. Magas pontszámot bőven megérdemli, elég egyedi hangulatú és stílusú anime, akár hogy gyengébb főszereplőnek éreztem Ginkot mint Kusuriuri-t, így is magasan veri a még az átlag feletti szintet is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése