2014. március 1., szombat

Man of Steel / Az acélember




Most megpróbálkozok egy filmről írt véleménnyel is, egy-kettőt írok, és ha bejön lehet hosszabb távon is fogok heti egy-két ilyet írni. Bár azt bevallom messze nincs olyan elvárásom a sima filmekkel szemben mint az animékkel szemben, és ennek meg is van az oka. Mégpedig ugyan azon az ok az ami miatt én az utóbbi két-három évben alig néztem "HollyWood"-i nagyobb mozikat. Ezen ok pedig az hogy egyszerűen az utóbbi időbe ezen alkotások gagyik, szó szerint, az utóbbi pár évből alig emlékszek olyan mozira amire azt tudtam mondani hogy tényleg le nyűgözött. Pontosabban egy ilyen sincs, állandóan kb 90% csak remakek jönnek, olyan film is csak 1-2 van ami kis részben ugyan de legalább tetszett. De például jó ideje nem láttam horror filmet. (Mert azok a horrorok amiket mostanság készítenek rém gagyik, annyira hogy horrornak gyengék.) Utólag lehet hogy nem a Man of Steel-el kellett volna kezdenem ezt a film véleményes pályafutásom, mert ebben a filmben hihetetlen mennyiségű fail dolog volt. Egy mellékszereplő kivételével tulajdonképp az egész film egy fail lett. Nem láttam sok Superman filmet, de van egy olyan sejtésem hogy az első olyan amiben komolyabban szó esik, sőőt még játszódik is jelenet a Kripton-on. Elején az összeesküvéses jelenet és a Kriptonon játszódó dolgok jók voltak, nekem tetszettek, bár lenne két dolog amibe szívesen belekötnék mert durván szemet szúrt nekem. Amit Kal-El papa és mama csinált annak nekem nagyon Dragon Ball szaga van, még ugyan a DB rewatchal nem tartok ott de elég hasonlóra emlékszem, és mivel Kriptonon játszódó rész gondolom nincs benne a képregénybe (mivel akkor lettek volna vele filmek is), ezért ezt én Copy-nak veszem. (Ámbár elnézést ha tévednék!)


A másik dolog pedig Kal-El Papa ruhája volt ami számomra full Ironman Imidzs koppintása. De ezek mellékesek lennének amúgy ha maga a történet jó lett volna vagy bármi érdekességet és egyediséget hozna magával. Aki azért nézné meg a filmet mert egy badass Superman-t vár, ne tegye, ez a film Superman oldaláról nem a badass-ségről szól. Oly annyira nem hogy teljesen új "megközelítést", vagy inkább személyiséget adtak Kal-El-nek. Sokaknak pont ezért nem tetszett a film, tény hogy elég furán jön le egy ilyen "ember" akinek szuper képessége van még is hogy is mondja, olyan gyámoltalan néha. Nekem viszont pont ezért tetszettek a Flashback-es részei a filmnek, bár elég sok failed dolog volt arra fele is. Az hogy emberire csinálták őt szerintem nem baj hiszen különcként ugyan, de emberként nevelkedett. Pont hogy a többiekkel volt nekem inkább bajom, főleg a Kriptoniakkal. Nekem egyedül Faora volt az a karakter (még ha ki is lógott a sorból) aki tetszett stílusban.  Zod nagyon túlnyomott karakter lett, olyan volt mint valami öreg halász aki beöltözött űr cowboynak. Itt volt a legnagyobb gondom a Kriptoniakkal, ami alól csak Faora és Kal-El volt szerintem kivétel. Miért ugyan olyanok mint az emberek? Egyszerűen nem értem, fejlettebbek, még is személyiségben semmi különös nem volt, ugyan olyanok voltak mint a terroristák vagy akár milyen gonosz ember akinek van egy adu a kezében. Faora is csak azért volt kivétel mert azzal a kevés kommunikációval amit művelt Kal-El felé tudott valami olyat mondani ami őt kiemeli a többi Kriptoni közük. Egyébként rengeteg céltalan, rosszul megírt karakter volt a filmben sajnos. Storyval folytatva, első 20 perc után ami a Kriptonon töltöttünk jött a Föld, és jöttek a múltképek Kal-El-től és a jelenbeli cselekedetei is.

A jégbarlangos jelenetek alatt/után ismerkedtünk meg Loise Lane riporternővel, aki elég nagy hajcihőt csapott a dolog után amit látott. Amit el is hisz és elkezdi szőnni a gondolatokat, amiből persze semmi jó nem sül ki, se történetileg se sehogy.  Igazából a legnagyobb baj nem az hogy ő elhiszi, hanem az hogy más is elhiszi. Konkrét példa a főnöke: Perry White, akit az a Laurence Fishburne játszik aki anno Morpheus-t játszotta a Matrix trilógiában. Nagyon gagyin jöttek le ezen jelenetek. A történet tovább sem okoz sok izgalmat, elég kiszámíttható lesz, sablonos sajnos. Ahogyan a vége is az lett, úgy zárták le amire szerintem mindenki számított, történetben kevés izgulni való maradt. Azt mondjuk leszűrtem hogy ez olyan volt mint egy legelső rész a Supermanhez. Bár azt meg kell hagyni az Alien szériák borzasztóan rossz,(Prometheus) de legújabb részéhez képest jobb lett. Látvány világa nagyon ott volt, néha meglátszott hogy CGI, de nagyon ott voltak a harcjelenetek brutálisan pörgős lett. Ha pontoznom kellene összességében max 6/10-et adnák neki.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése