2014. március 16., vasárnap

X-Men Origins: Wolverine / X-Men kezdetek: Farkas


Kisebb spoilereket tartalmaz! Az X-Men a Marvel egyetlen olyan képregénye ami már régebben is jobban érdekelt az átlagnál. Emlékszem régebben ment a CN-en az X-Men Evolution című sorozat, iszonyat mennyiséget néztem belőle és szerettem. Nos azóta elég sok idő eltelt. Idő közben nem is igazán törődtem a Marvel képregény adaptációiból készült amerikai rajzfilmekkel, és a nagyobb mozikkal sem. Egyedül az első THOR filmet néztem meg, és igazából azt is csak az miatt mert sokak szerint Lokiból egy elég epic fő gonosz lett. Annyira nem törődtem, hogy ugyan az első három X-Men filmet láttam régebben, de most néztem csak meg a 2009-es Origins-t. De valahogy meg jött a kedvem hogy újra nézzem a két régi rajzfilm szériát a Sima X-Men-t és az Evolution-t, illetve megnézzem a 2008-as új szériát Wolverine főszereplésével. Talán még a képregényeket is elkezdem olvasni, ha megtudom hogy a 150 fajta X-Men képregény közül hol kezdjem. De térjünk rá mai "tesztalanyunkra", ami az X-Men leg Badass-ebb karakterét Farkast próbálta bemutatni, abban az időben mikor még nem tartozott a Xavier által fegyelmezett X-Men-ek közé. A film első húsz perce nekem nagyon tetszett, egy egész izgalmas és kegyetlen prológust mutatott be Farkas gyerekkorából. Elég sokat kihagyott mondjuk utána, mivel egyből kaptunk egy baromi hangulatos bevezető részt és cast-ot ami legalább 3-4 perces volt, és végig baromi szép háborús képek voltak Viktorral és Logannel. Talán többet is mutathattak volna a gyerekkorukból, de történet szempontjából elég lényegtelen lett volna.



Történet egy félresikerült kivégzésen kezdődik, mert hogy ugye Farkas és Testvére Viktor sebezhetetlenek, tehát egyszerűen bekasztlizták őket. A Nigériában történt dolgok baromi látványosak voltak, már az elején. A legnagyobb bajom velük hogy a többi mutáns akikkel együtt szolgáltak eléggé eltűntek, és csak egyszer kétszer bukkantak fel a film során egy-egy rövidebb jelenetre. Ez miatt kicsit szarul megírt karakter szaguk volt nekik. Az időugrás után belevágtunk aztán az igazi történetben, annyi bevezetésünk volt hogy megismertük Farkas "hétköznapi" életét, és azt milyen jól tud fát vágni. Nos volt egy komolyabb történés ami miatt elkezd komolyodni az egész főszál, és sajnos itt esett a szememben egy nagyot a film, mivel egy bosszúállós sablon storyt kezdett el követni. De a végére érve is hasonlót tudtam mondani, ez az volt egy bosszú story egy összesküvéses szállal a végén. Igaz voltak azért benne fordulatok, bár nem nevezném egyiket sem epicnek. Igazából a film próbált kerek lenni, annyira legalább is hogy a régi X-Men Filmek és Sorozatok által fedett történeti kép kerek legyen, bár volt néha egy-egy baki. Legalább is én úgy emlékszem az egyik előző X-Men filmben egy gáton voltak és ott volt a hely ahol Farkast adamantiummal erősítették, viszont ebben a filmben kicsit máshol. Nem igazán akarok történetileg sokat spoilerezni inkább belemegyek a karakterekbe. Volt egy Viktor nevű karakterünk, Logan testvére. Nem olvasom a képregényt mint említettem, majd akarom, de nekem valahogy leesett hogy ez az ember az általam X-Men Evolutionból ismert Kardfog az. Eléggé meg is lepődtem amikor leesett a dolog. Az mondjuk látszott a személyiségükön hogy Kardfog az ergo rossz oldalra, míg Farkas a jobbik oldalra való. A másik talán még nagyobb meglepetés nekem Deathpool volt. OH MY GOD! Tavaly vagy az előtt kiadtak egy gamet és egy teljesen vicces és betegen bolond karakter volt. Itt mint X-Fegyver a 11es alany szerepel, és nem is volt vicces ráadásul nem is élte túl, amit azért nem értem mert neki van külön képregénye ha jól tudom.


Szóval nem tudom mennyire adaptáltak jól, nekem tetszett a film, bár a hangulat és a minőséget szerintem magasan a főszereplő hozta, és nem csak azért mert Farkas Badass, hanem azért mert Hugh Jackman-hez valami baromi jól áll ez a szerep. Azt mondjuk hozzá tenném hogy akár hogy próbáltak arra törekedni hogy kerek legyen (például hogy ne emlékezzen semmire sem Logan), de a vége számomra elég hogy úgy mondjam felemás lett. A gyerekek szála oké, jött Xavier, de én valahogy mást vártam Logen-től a végén, na majd a 2013-es X-Men filmből meglátom, ha meg abból sem az ideiből biztosan. 7/10-et adok rá, és elkezdem az X-Men sorozatokat nézni bőszen! :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése