2014. március 7., péntek

VéleményMIX: RideBack & Overdrive

Sziasztok. 
Gondoltam régebbi aránylag hosszabb véleményeimet összeszedem AA-ról, és csinálok belőlük kettesével ilyen mixeket. Lesz még pár ilyen valószínűleg, de ezek stílusban lehet eltérnek attól amiket eddig írtam, mivel nagyja több mint egy éves.

RideBack

Meg kell mondjam, mindenre számítottam de erre nem, nem gondoltam hogy ilyen dolgokat hoz ez az anime. Az újdonság megvolt, nem motor, nem robot, hanem RideBack, hatalmas kár hogy élőben nincs, bár a mai technológiáról már mindent elhiszek. Már az elején úgy az első 3 részben azt hittem hogy egy sima motor(RideBack) versenyzős anime lesz, és nem is értettem hogy miért váltott stílust. Persze volt egy pár mondat arról az akkor még "bizonyos" GGP-ről, de azt hittem csak bemutatja az egészet. Szóval a 4.rész és a GGP-s Terroristás dolog meglepetésként ért, és arra gondoltam hogy akkor lényegében az első három rész csak alapozás volt hogy milyen tehetséges a csaj RB-en, de mint később kiderült köze nem volt ennek a tehetséghez. Na de innentől jött az a rész ahol az animében kezdtem érezni hogy nagyon felszínes, és mindenben az volt, sajnos, valószínűleg ez lett a "veszte" az egész animének. GGP enyhén próbálta játszani az önkényuralmat(még ha ez csak részben volt igaz), de 1-2x nagyon nem vágtam le hogy most megint egy ilyen dolog jön vagy egyszerű logikai baki. Közepe fele volt pár vontatott rész, mégsem éreztem annyira túlontúl szarnak, csak lassúnak.


Jött 1-2 csavar, közbe 1-2 logikai baki is, és 7.rész felé végre kaptunk magyarázatokat is, ééésss megint felszínes volt az egész.. elkezdték bemutatni a múltat, majd abbahagyták, de miért? Miért nem lehetett 1 hosszabb flashbackben lerendezni az egészet, nem értem. A 10.részben történet egy újabb "nagyobb" dolog, de itt meg kissé erőltetettnek éreztem, oké átérezhető, de már a rész felénél lehetett látni hogy ebből semmi jó nem fog kisülni a rész végére. Az utolsó két rész is olyan se nem túl rossz, de nem is túl jó lezárás lett. ahhoz képest hogy terrorcselekmény, korrupció, zsarolás minden volt itt. nagyon egyszerűen lett az egésznek vége. Egyébként szerintem ennek az animének a story ellenére édeskevés volt a 12 rész, merthogy felhozok még egy felszínes dolgot: Karakterek. Még a főbb karakterek sem voltak normálisan bemutatva Rin-en kívül. Egyik klubtagról sem tudtunk meg szinte semmit, Tenshirou és a Fehér hajú Terroristáról is csak egy nagyon keveset. Sőt a többi érintett kariról(katonacsajszi; 2 riporter..stb.) sem tudtunk meg konkrétan semmit. OP-ED páros nagyon tetszett és az OST-k is nagyon ott voltak. Grafika is brutálisan jó lett, a karik úgy átlagos-jó szintet hoztak, de a RiderBack-ek CGI-a nagyon szép volt. Sz'val ja, kár érte nálam 6/10.

OverDrive

Hát mit mondjak, többet vártam volna tőle, és így végigérve az egészből nagyon de nagyon látszott hogy csak a manga első felét dolgozta fel. Mindenesetre az ősztől jövő Yowamushi Pedal-tól többet várok, de ha esetleg az OverDrive kapna egy 2nd-ot biztos hogy nézném, Tour-ra kijutás érdekelne. Nos story, nem voltam lenyűgözve, voltak jobb részei de az egész animét kár volt ennyire elnyújtani. A nem versenyzős részekben rengeteg komolytalan jelenet volt, a karakterek is eléggé megváltoztak ezeknél. A versenyzős részt meg nagyon elhúzták (15rész lett..)és ez miatt nagyon vontatott lett a közepe, de ami a legjobban zavart a bakik a versenyes részek közbe. Pont ezek miatt a bakik miatt mondom azt hogy látszott rajta hogy (akár hogy nem harcolnak, de ez) egy shounen anime, nem is akart kilépni az árnyékból, alig mutatott valami küzdő/sport szellemet. Csávó 1 hónapja tanult meg bringázni úgy hogy egy puhap*cs volt előtte és még a testmozgást is csak hírből ismeri, ehhez képest akár mekkora ígéret én elég gyérnek tartom hogy nem csak hogy a távot bírja, de még vezetni is tudott egy rakás tehetséges amatőr és egy profi előtt.. Versenyzős részek ráadásban tele voltak Flashback-el, egy rakással, amik érzésem szerint jó pár helyen erőltetett lett. Fukazawa Yosuke számomra egy gyenge Hiruma Yoichi lett. (Egyébként az idiotizmusos/elpoénkodott jelenetek közbe, Shinozaki számomra full úgy reagált a dolgokra mint Chopper).


Tudom hogy kár hasonlíttgatni, de feltünő volt. Fav Chara számomra "Kurosuke" lett.. Volt 2 (érzésem szerint) full felesleges szereplő Fukazawa Yuki és Asahi Kaho. Yukival kezdődött az anime, és kb ennyi volt a szerepe. Teljesen feleslegesnek éreztem, a végén volt még 1 dolga és ennyi. A másik vele kapcsolatban a Shinokazival való kapcsolata, Shinozaki oldaláról megértem hogy kedvelte "jó csaj" stb, kimozdította a magányból, de Yuki irányából WTF? volt.. Még a legvégén sem tudtam eldönteni hogy csak önérdekből szórakozik vele, vagy tényleg valami elindult benne. Értem én hogy rejtély a női lélek de ez azért már túlzás. Aztán Kaho, neki is alig volt szerepe még is közepén elkezdték úgy mutogatni 1-2x mint valami főszereplőt, holott a végén volt 2 mondata és ennyi. Pedig őszintén egész szimpi kari volt. OP-ED páros nagyon tetszett, főleg az OP. Grafikailag nem volt valami szép, sőt kifejezetten csúnya volt 2007-hez képest, bár nem vagyok (még mindig..) grafikahuszár de voltak olyan grafikai megoldások amik nevetségesek voltak. Emberek arcai torzak, arányok nagyon elcsúsztak néha, a háttér gagyi, rengeteg álló kép, részlettelen dolgok, és ami legfőképp zavaró a gagyi tekerős CGI a versenyzős részek közepette. Szóval nálam egy (gyenge) 5/10, mindenképp kár érte.

(Természetesen azóta már fut a Yowamushi!)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése