2014. április 1., kedd

Gekijouban Steins;Gate: Fuka Ryouiki no Déja vu


A Steins;Gate egy olyan anime amit az anime fan emberek többsége látott, vagy legalább hallott róla. Pont ezért aki nem látta volna a sorozatot az valószínűleg úgy sem fogja ezt elolvasni, (de ha még is van ilyen az esetleges spoilerek miatt én kérem hogy NE OLVASSA EL, nem fogok megsértődni!) ezért hát kezdeném egy rövidebb összefoglalóval az eredeti sorozatáról, ami mára már a legismertebb animék közé tartozik. Egyébként azzal a pár tavalyi mozifilmel együtt nagyon vártam aminek idénjött ki a BD-je. (Ezek közül csak a Gintamát láttam, amiről írtam is év elején, Sajnos a HanasakuIroha-hoz a Madoka-hoz, a Hunter x Hunter Last Mission-hoz és a Gekijouban Ano Hana-hoz sincs még felirat, de ha lesz azokról is fogok írni.) Ez lényegében egy földhöz ragadottabb Sci-Fi és PszichoThriller keverék, egy borzalmasan jó főszereplő párossal, remek mellék szereplőkkel, és tele zseniális paradoxonokkal és tudományos dolgokkal amitől egy ilyen stílusú Sci-Fi sikeres lehet mind történetileg és mind másként is. E mellé még romantikus szálat is bele bírtak szőni az animébe, ami ugyan nincs befejezve, és igazán elkezdve sem, de erősen érezhető hogy van benne és ez adott egy különlegességet egyediséget, főleg hogy e mellé is voltak karaktereknek személyiség fejlődései nem is kicsit! Nem mellékesen elég furcsa hangulatot adott a sorozatnak a két főhős közötti kicsit olyan "tsunderés" szerep, lényegében olyanok voltak mint az öreg rossz házasok. Sokan el mondták hogy "messze nem a legjobb sci-fi túl van értékelve." Hát én nem hinném, teljesen egyeduralkodó a saját kategóriában, és nem hinném hogy egy ilyen egyedi és zseniális animét kellene ezzel megvádolni, mikor szezonok közben nem egy teljesen ugyan azt a sablont követő anime megy.  Azt nem mondom hogy tökéletes volt, mert nem én egy Kilenc pontot adtam rá átgondolás után, de ahogy látom ezt az idő vonalas paradoxon dolgot lehet szeretni vagy nem. Általában ahogy észre vettem nem csak a pontozásáról, de ezt az animét mint sorozatot a legtöbben imádták.


Köztük én szerintem is, sőt mi több voltak olyan részek benne amik hatalmasat ütöttek és baromi jók voltak. A baromi jón most az epikusság határát értem. Most hogy megnéztem a mozifilmet, újra vissza jött a hangulatom amit az anime anno teremtett. Ez a ledöbbentő zsenialitás, bár bevallom azért akár hogy átjött a lényege sajnos a film gyengébb volt mint az animéje. Illetve nem is volt gyengébb, hanem ugyan olyan volt mint az anime vége, olyan volt mintha az anime végét csinálták volna meg történetileg újra úgy hogy csak annyit különbséggel hogy felcserélték a két főszereplőt. Természetesen ezt átvitt értelemben gondolom, a történet lényege volt csak ugyan az maga a történet más volt. Viszont akár hogy is, ez a másfél óra bele illett volna az animébe, ha még négy részt kapott volna és ezeket vágják bele akkor is egy zseniális anime lenne. Ugyan nem kerek mert még érzek itt dolgokat amik benne lehetnek, egy-egy esetleges mozifolytatással. Érezhetően a sorozattal ellentétben ebben a másfél órás moziban elkezdett erőteljesen haladni az Okaber Rintarou és Makise Kurisu közötti romantikus kapcsolat, bár megjegyezném hogy kissé átvette Kurisu a Pedomaci stílust! (Aki látta úgy is érti..)  A kis önismétlésen kívül volt még egy bajom az egésszel, az pedig az volt hogy a mellékszereplőknek semmi szerepet nem adtak ebben a mozifilmben, annyira töltelékként hatott mindenki hogy kicsit furcsán jött le, főleg egy ilyen kaliberű sorozat mozijaként. Illetve Suzuha kivételével mindenki, ő volt az egyetlen aki kapott bármi nemű szerepet a mellék szereplők közül. A vége jó volt csak többet lehetett volna várni, én vártam valami nagyot a végére, valami olyat ami nagyot üt, valami olyasmit ami a sorozatban volt négy öt, de sajnos csak szépen csendesen lezárták. Grafikailag ott volt nagyon jó volt mint szokott, bár itt a moziban elkezdtek egy dolgot ami a sorozatban grafikai értelemben nem volt benne (hál istennek), ez pedig a CGI jelenetek voltak. A filmben az utcai jeleneteknél nem egyszer látszott hogy hogy CGI és mű lett az egész. Zenék terén szintén odatette magát, Openingje és Endingje is volt, mind a kettőt szerettem, de a hangulat aláfestő zenék lettek a legjobbak, imádtam mindet, adtak egy plusz hangulatot az egésznek. 



Végül én ezt ajánlom mindenkinek aki szereti az egyedi történeteket, vagy az elvontabb Sci-fi-ket, vagy egyszerűen csak egy kiemelkedő dologra vágyik. Mert a sorozata egy kiemelkedő anime, lényegében mindenkinek ajánlom (természetesen sorozatot előbb) hogy nézze meg, maximum azoknak nem tudom akik utálják a Sci-Fi-ket. Magának a filmnek én egy gyenge 8/10-et ajándékozok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése