2014. április 6., vasárnap

Kill La Kill


Újabb szezonális "gyöngyszem" ért véget a Kill la Kill-el, be kell hogy valljam én ezt nagyon vártam, azóta hogy bejelentették hogy ugyan azon személy fogja készíteni ezt az animét is mint aki a Tengen Toppa Gurren Lagann-t csinálta. Ezzel tehát jó fél évvel az indulása előtt vártam, és 2013-ban a legjobban várt animém lett. Kazuki Nakashima egy hihetetlenül epic animét írt a Tengen Toppa Gurren Lagann személyében azért is csillant fel akkor a szemem hogy végre újra munkába áll. De ez amit kaptam, ez valami hihetetlen módon alulmúlta a Tengen Toppa-t. Komolyan mint az ég és föld különbség, természetesen a Tengen Toppa javára. Az egyetlen ami miatt még bízok Kazuki Nakashima-ban az az hogy valószínűleg most egy mainsteam műfajt kellett írnia, ez azért látszott benne rendesen. Mert azért valljuk be nem sértésként de ez az anime maximum 16 éves szintre volt írva. Nem véletlenül volt benne egy rakat harc, egy rakat "poén", és egy rakad meztelenkedés. Spékelve azzal hogy története elég gyenge volt, sőt néha még nagyon bugyuta is, szerintem simán benne van a shounen kategóriában. Viszont nem igazán tudom megérteni, lehet ezek mellé a sablon elemek mellé jó történetet is írni, ami itt nem volt meg. Igazából az elején én nagyon kivártam hogy mi lesz belőle, több részig. Aztán ott voltam hogy hatodik rész jön és várok, és jön a tizennegyedik és várok és jön a huszadik és várok, és most itt a vége de még mindig várok. De nem jött SEMMI! A Tengen Toppa Gurren Lagann-ba emlékszem hogy az utolsó tíz része tele volt epikusságal, egy rakattal a túlzások ellenére tudtak drámázni, tudták hozni az elnagyolt és túlzott dolgok mellé az olyan elemeket amik még a mi világunkban is fellelhető, például a politika, SŐT még nagyon gyönyörű karakter jellem fejlődést is sikerült hozniuk.




Az az igazság hogy a Kill la Kill nagyon komolyan próbálta/akarta venni magát holott nagyon is komolytalan volt, de bárhogy is nem tetszett igazából az íróra nem tudok haragudni, főleg a stílusa miatt, ami még mindig nagyon jó a klisék ellenére. Valamiért viszont nem tudtam úgy isten igazán élvezni az animét, talán a komolytalanság miatt nem is tudom. Egy dologra viszont baromi kíváncsi lennék, a Blue-Ray Disc-en hogy fogják ezt uncensoredezni? Mert nem egy olyan jelenet lenne ahol 600 csöcs meg 800 kolbi villanni a képbe. A felesleges meztelenkedésből szerintem sok volt személy szerint már-már a végére idegesíttet. Egyébként kicsit vicces hogy még akinek tetszett sem tudja miért tetszett, idézném az AA-on lévő ismertető egyik mondatát: "Őszintén, nem is tudom megmondani, hogy mi benne a szerethető…" ezt én tökéletesen annak tudom csak venni hogy egy bizonyos korosztály számára volt ez élvezhető dolog. A dolog az elején még tetszett, haladtam vele, és mint írtam kivártam. Nem egy arénás rész volt, legalább négy vagy öt csak az első tíz rész során. Ötletek elég hiányosak voltak magyarán, és lényegében az anime első feléről Ryouko nevű főszereplőnkről nem egyszer tépték le a ruhát, de nem is nagyon lehet több mindent írni. Talán még annyit hogy az anime egyből egy mára nagyon szeretett sablonnal kezd, a bosszúállós sablonnal. Lényegében az anime első fele, az az az első Tizenkét része erről szólt, és mint az epizodikus animékben részenként van egy konfliktus és egy adott főellenség akit legyőznek, nos itt is ez ment, legalább is abban a 12 részben. Természetesen mivel megközelítőleg egy shounen anime kelletek képességek amik itt a ruhák voltak. De rátérek a második felére, ahol is jött az anime története, vagy legalább is valami ami történetnek próbált látszani. Voltak benne magyarázatok, de valami hihetetlen gagyik, űrszövet meg összeesküvés, számomra ez nagyon gagyin és erőltetetten hatott. Mintha csak egy tipikus ok kellett volna a harcra amit megadtak vele.



Az anime "poén" részétől meg a végére már herótot kaptam, a nudista emberek idegesítettek, sőt igazából Mankoshoku Mako is nagyon idegesített. Elején még egy-két részen át vicces volt, de amikor végig ugyan azt a hülye viccet kell hallgatni, áh. Sőt úgy az egész anime visszagondolva egy nagy paródia lett, csak baromi erőltetett paródia. A vége is úgy isten igazából egy nagy nulla lett, utolsó négy részben semmi más nem volt csak egy "terv részlete" illetve folyamatos harc. Had jegyezzem meg hogy rég nevettem ennyit egy terven, mert nem lehet mást rá mondani nevetséges volt egyszerűen. Harcnál meg komolyan oké hogy aránylag élvezhető volt, de mi volt ez a Dragon Ball-os mizéria? Spoiler mentesen le fogom most itt írni, harcol A csapat B személy ellen. A B személy kettévágja A csapat egyik emberét, de ugyan az az ember jól van és Négyfelé szabdalja B személyt, de B személy begurul és.. Szerintem érthető a Dragon Ball-os túlzás. Nem mellesleg az egyetlen valamire való erős szálból semmit nem hoztak ki a készítők, ezen szál(ak) lényegében Ryouko kapcsolatai voltak, főképpen Senketsu és Satsuki felé, azt hiszem a 21-részben volt egy fél percnyi réz róla de igazándiből le se szarták mivel boss fight van. Pont ez okból gondolom hogy nincs vége ennek a szériának, és ennek most nem tudom hogy örüljek vagy ne, mert ha ezt sablonokkal de egy jobb storyval megkapom azt mondom oké nem volt rossz, de így elég gyenge. A Dragon Ball-os túlzást tovább víve, az utolsó részben SSJ2-be vált Ryouko, komolyan azt vártam mikor repül be ide Goku. Ryouko-t én csíptem szerethető kari volt, csak nagyon belerakták ebbe a meztelenkedős dologba ami szerintem egy ilyen badass csaj karakterhez nem igazán illet.




Satsuki-t is kissé megkedveltem, de szintén hasonló a gondom mint Ryouko-val, bár ellentétben vele, Satsuki alig mutatott érzelmet. Mako és a Nudi Bícs nagyon idegesítő volt mint említettem, alig volt konkrét jelenetük amibe fontosak voltak. Satsuki őrzői sem voltak nagy dobások, csak újabb alanyok a fanservice-ra, összesen három jelenetre emlékszem ahol fontos szerepük volt, se többre se kevesebbre. Grafikából volt nagyon is hasonló a Tengen Toppa-hoz, igazából a fanservice/ecchi jeleneteken kívül tetszett bejövős volt. Opening-Ending párosokkal sem volt nagy gondom. Összességében egy közepes anime volt, legalább is szerintem. Túl sok volt a fanservice és az értelmetlen harc, és kevés a történet, a TTGL-tól megszokott átütő erő pedig itt a nullához közelített. 18 alatt bárkinek ajánlom, illetve felette maximum akkor ha nem nagyon érdekel a történet, mert azt nem fogsz kapni, részemről ment rá az 5/10. Ha minden jól megy még ma vagy legakésőbb holnap jelentkezem a Kami no Puzzle Harmadik évadával.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése