2014. április 8., kedd

Phi Brain: Kami no Puzzle Dai 3 / Phi Brain: Kami no Puzzle - Shukuteki! Rätsel-hen


A második évad végétől elég sok idő, négy szezon azaz egy év telt el mire elkezdődött a Phi Brain harmadik évada, ami azért volt meglepő mert már bőven tudni lehetett hogy jönni fog harmadik évad. Minden esetre én nagyon örülök neki mivel szeretem a szériát, ez egy eléggé más évad lett egyébként mint a többi. A szezonálisan véget érő animék közül ez az utolsó előtti amit befejeztem, de például nem biztos hogy egy olyan epizodikus animéről mint a Seitokai Yakuindomo 2 fogok tudni írni hosszabban, ezen kívül még a Nisekoi, a Sakura Trick, a Maken-ki és a Nagi no Asukara van hátra, előbbi hármat félreraktam mert vagy nem jött időben a sub vagy nem volt kedvem hozzá, utóbbit pedig félbeszakítottam, de ahogy látom a pontokat és olvasom az összefoglalókat kár volt. Igazából a Phi Brain egy olyan anime amit bármikor újra néznék, függetlenül attól hogy nem a legkomolyabb animék egyike, egyszerűen olyan bejövős és eltalált stílusa van ami nekem tetszik. Ugyebár ez egy rejtvényfejtős shounen anime, tehát logikai és észjátékokat oldanak meg az animében. Pont ezért nem is értem igazából hogy miért ilyen ismeretlen ez a széria sokaknak? Az első évadát is csak 16 ezeren nézték MAL szerint - bár ez ugye csak annyit jelent hogy ennyi embernek volt MAl profilja -, de minden esetre keveslem, amikor egy-egy átlag shounenre 25-40 ezer ember van. Sőt sajnos ezt a harmadik évadot szomorúan látom hogy még az első évadot nézők egy nyolcada követi csak, azaz körülbelül két ezer ember. Ez minden esetre furcsa számomra, nem egy rossz széria, nagyon jó játékok vannak benne, és az egész még történet nélkül epizodikusságban is elmenne szerintem a rejtvények miatt.


Én személy szerint, számítógépes játék formájában simán ki próbálnám a rejtvényeket. Noha nem ebben az évadban voltak a legjobbak, én a második évad rejtvényeit imádtam a leginkább, sajnos főleg itt a vége felé, még a párbaj rejtvényekben is lehetett érezni hogy nem tudás, inkább szerencse faktor kérdése hogy ki nyer/ki veszít. A történetünk ott kezdődik hogy Makata Jin akiről annyit hallottunk Kaito-tól elveszti a memóriáját, és ezen memóriáját próbálják visszaállítani olyan régi rejtvényekkel amit anno Kaito-val oldottak meg, ám egyszer felbukkan egy lila hajú badass lány akit Rätsel-nek hívnak, és állítja hogy az "igazi" Makata Jin-t csak ő ismeri, senki más. Itt kezd bonyolódni, és lényegében az első fele elmegy ezután párbaj rejtvényekre, egy az egy ellen elég sokan küzdenek a régiek közül. Igazából a story így halad lassacskán az anime feléig, és a Tizenkettő-Tizenharmadik résznél indulnak be a dolgok, felfedi magát Enigma, aki "irányította" Rätsel-t! Az Enigma, Jin és Lovushka vissza emlékezés nagyon jó lett adott egy alapot a történéseknek, minden esetre azt kell mondjam hogy ennek az évadnak volt a legkidolgozottabb storyja, noha itt is egy emberen folyt a küzdelem. Ugye az első évad Rook-al ment el, a második Freecell-el, és most a Harmadik pedig Makata Jin-el. Bár Jin-nek is voltak komolyabb dolgai nem maradt végig useless, hasonlóan az előző évadokhoz, viszont itt ebben az évadban csak két igazi főszereplő volt, Daimon Kaito és Rätsel. A többiek az eleje után háttérbe szorultak, főleg Nonoha, Cubik és Ana, mert Gammon, Rook és Freecell még a vége felé is tett a történet előre haladásáért. De természetesen kisebb szerepeket kapnak régi karakterek is, mint például Elena - akinek sajnos sosem volt nagy szerepe - vagy Freecell régi bandája Doubt, Mizerka, Pinochle, Melancholy is, viszont sajnos olyan eget rengető szerepet egyik sem kapott igazán. Makata Jin szála kissé meglepett engem, megmondom egy ilyen karaktertől akit két évadon át egy nagyon "ködös" karakternek láttunk, mert hogy nem ismertük nagyon ugyebár, kicsit nagyobb meglepetést vártam volna igazán, nem is tudom valami nagyobb dobást ha már a múltja is ennyire rejtve volt. Nem jött de legalább a főszál haladt.


A főszálban csak egy dologba szeretnék belemenni, az Orpheus-nak az "utópiája" ami szerény véleményem szerint hülyeség, elvártam volna hogy ha már valamit kezdenek velük egy normális tervet is írhattak volna hozzá. Igazából ez egy olyan magyarázat, hogy még azt is jobban el tudtam volna fogadni ha nem magyarázzák meg Orpheus célját. A vége felé, pontosabban az utolsó két részben tanúi lehettünk egy-egy "visszaemlékezésnek", ami tetszett és meg alapozta a végét. A végéről sajnos csak annyit tudnák mondani hogy sajnálom hogy így kellett vége lennie, főleg azért mert ezzel elég valószínű hogy az egész szériának vége, kerek lett a kép. Én minden esetre remélem hogy ha Európában nem is lett híres, - ha csak a MALt nézzük - azért kint a Japánoknál volt annyi nézettsége, és lesz annyi bevétele a stúdiónak a Blue Ray Disk-ekből hogy megérje újabb évadot csinálnia. Egy nagyon jó Opening és egy elég közepes Ending követte végig az animét egyébként. Grafikailag is eléggé rendben volt igazából, bár voltak olyan részek ahol meglátszott hogy lenne még mit csiszolni rajta, de összességében grafika jó volt. Én megelőlegezek neki egy nagyon gyenge 8/10-et, és mivel szeretem ezt a szériát reménykedem benne hogy lesz még évada.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése